تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوتابعیتی ها همچنان مشغولند/ دولت باید سریعا عزل کند

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بر اساس گزارش رسیده به هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی، تعدادی از مدیران، معاونین وزرا و مشاورین مقامات دوتابعیتی هستند، گفت: افراد دوتابعیتی همچنان در ادارات مشغول کار هستند و هیچ کس کاری به آنها ندارد.

وی افزود: هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی به دنبال حل مشکل است و می خواهد دردی از دردهای جامعه را درمان کند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی اضافه کرد: تحقیق و تفحص مذکور نه انتخاباتی است و نه سیاسی. بلکه در راستای حفظ آبرو و حیثیت کشور است. چرا که فردی دارای تابعیت بیگانه است عملا به کشور دیگر تعلق خاطر دارد نه ایران.

ابطحی گفت: افراد دوتابعیتی طبق قانون شهروند ایرانی محسوب نمی شوند چرا که هر فرد ایرانی به تابعیت کشوری دیگری درآید، تابعیت ایرانی وی لغو می شود و این فرد حتی نمی تواند کارمند ادارات دولتی باشد چه برسد به اینکه مسئولیت هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرد ایرانی که دارای تابعیت کشور بیگانه باشد و از طرفی در داخل ایران مسئولیت گرفته باشد، هر وقت تخلف و یا جرمی مرتکب شده، به راحتی می تواند از کشور فرار کند. نمونه بارز آن محمدرضا خاوری رئیس بانک  ملی ایران است که به راحتی به کانادا رفت و هنوز برای مجازات به ایران برگشت داده نشد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی اضافه کرد: درخواست ما از دولت این است تا افراد دوتابعیتی را سریعا عزل کند تا این افراد مشکلاتی برای کشور ایجاد نکنند.

ابطحی اظهار امیدواری کرد تا گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی ظرف مهلت قانونی در شش ماه اول سال آینده آماده و تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوتابعیتی ها همچنان مشغولند/ دولت باید سریعا عزل کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..