تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاه زینتی زیبا با سمی مهلک/ از خرزهره فاصله بگیرید

گیاهی زیبا اما خطرناک/ از خرزهره فاصله بگیریدنیما فدایی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه خرزهره یک گیاه سمی است، اظهار داشت: از این گیاه ۱۵ سانتی متری که شبیه درخت زیتون است برای زینتی کردن خیابان‌ها و پارک‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاه خرزهره برای حیوانات بسیار خطرناک است، اظهار داشت: استفاده از شیره این گیاه باعت مسمومیت و بروز عوارضی همچون اختلالات قلبی، دردهای شکمی، حالت تهوع و استفراغ در انسان می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه گیاه خرزهره در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند، تصریح کرد: این گیاه برای رشد خوب و مناسب به نور خورشید و دمای ۱۵ درجه سانتی گراد احتیاج دارد.


فدایی با اشاره به اینکه رنگ برگ گیاه خرزهره، سبز تیره و گل‌های آن بنفش، سفید و صورتی است، عنوان کرد: این گیاه با وجود اینکه از رشد سریعی برخوردار است، اما یکبار در سال هرس می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه وجود ماده گلیکوزوئید و اولئاندرین باعث سمی شدن خرزهره شده است، بیان کرد: در زمان سوزاندن گیاه خرزهره، استنشاق دود آن باعث بروز مسمومیت و آسیب به دستگاه تنفسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از چوب درخت خرزهره نیز نباید استفاده کرد، افزود: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی به خصوص مرگ افراد در زمان مسمومیت با گیاه خرزهره هرچه سریعتر جهت درمان و بهبودی کامل به پزشک مراجعه کنید.

فدایی یادآور شد: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های شدید به دستگاه تنفسی، ناحیه قلب و عفونت شکم از درخت خرزهره دوری کنید.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاه زینتی زیبا با سمی مهلک/ از خرزهره فاصله بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..