تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ولوسی رپتور، ابرخودرویی دیگر از هنسی

درحالی‌که تیونر‌های مطرح اروپا در حال توسعه‌ی سواری‌های لوکس و پرشتاب هستند، رقبای غربی آن‌ها وانت‎های آمریکایی را ارتقاء می‌دهند. این‌بار هنسی به سراغ وانت F150 رفته و یک شاهکار قدرتمند خلق کرده است.

در دنیای تیونیگ و تولید خودروهای خاص، کسی نیست که اسم هنسی را نشنیده باشد. آن‌ها با ساخت ابرخودروی ونوم توانستند اعتباری جهانی کسب کنند و البته بوگاتی ویرون را به چالش بکشند. حالا با فروش بسیار بالایی که وانت‌ها در آمریکا دارند، این شرکت نیز از فرصت استفاده کرده و پرفروش‌ترین وانت دنیا، یعنی فورد F150 را تقویت و بهینه‌سازی کرده است.

درحالی‌که نسخه‌ی رپتور از وانت فورد، قدرتمندترین پپیشرانه و بالاترین آپشن‌ها را در اختیار مشتریان F150 می‌گذارد، خود به دست مهندسین هنسی ارتقاء یافته و تبدیل به مدل جدیدی شده است. این تیونر تگزاسی، پکیجی کامل از آپشن‌ها را برای علاقه‌مندان خودروهای ارتقاء یافته تدارک دیده که تمام یا بخشی از آن می‌تواند روی F150 رپتور نصب شود و نه‌تنها در ظاهر که در مباحث فنی هم، آن را به یکی از خاص‌ترین وانت‌های دنیا تبدیل کند. درواقع صاحب این وانت پیکاپ می‌تواند از لذت یک شاسی‌بلند مسلح در برابر مسیرهای سخت و ناهوار با توانایی شتاب‌گیری در حد یک سوپراسپرت بهره‌مند شود.

هنسی رپتور

از سال ۲۰۱۴ هنسی وانت فورد را تیونینگ می‌کند و نام این شاهکار را ولوسی‌رپتور (VelociRaptor) به معنای درنده‌ی سریع گذاشته است که به خوبی شخصیت آن را نشان می‌دهد. پیشرانه‌ی این خودرو همان نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری رپتور است که به لطف فناوری اوکوبوست و توربوی دوگانه، در حالت استاندارد ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد که برای هر راننده‌ای رؤیایی به نظر می‌رسند از نظر مهندسین هنسی کافی نبوده و آن‌ها از همین پیشرانه، قدرت ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور ۸۴۳ نیوتن‌متر برای ولوسی ایجاد کرده‌اند تا نام کامل آن ولوسی‌رپتور ۶۰۰ باشد. فراموش نکنیم شرکت هنسی پرفورمنس (HPE) پیش‌تر نمونه‌ی ۸۰۰ اسب بخاری فورد F150 را با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر مدل ۲۰۱۵ ارائه کرده بود.

قدرت ۶۰۵ اسب بخار، این وانت دوکابین را ظرف ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند تا از معدود وانت‌های جهان باشد که در کمتر از ۱۳ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و به سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. فراموش نکنیم این اعداد مربوط به خودرویی است که بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به دلیل بدنه‌ی بزرگ و سقف بلند، ویژگی‌های آیرودینامیک فوق‌العاده‌ای ندارد.

هنسی رپتور

هنسی برای رسیدن به این قدرت نه‌تنها توربوشارژر را تغییر داده است که از اینترکولر قوی‌تری هم استفاده کرده و تقریبا کل سیستم اگزوز را هم بهینه‌سازی کرده است. برای کنترل این قدرت و هماهنگی آن با دیگر اجزا، ECU مجددا برنامه‌ریزی شده و حتی واشرها و سیستم روغن‌کاری هم مخصوص این مدل مورد باز طراحی قرار گرفته است. درواقع ۱۵۵ اسب بخاری که هنسی به رپتور اضافه کرده؛ حاصل هوای بیشتری است که با فشار بالای توربوشارژ جدید، همراه با درجه‌ حرارت پایینی که اینترکولر قدرتمند آن فراهم می‌کند، به پیشرانه وارد می‌شود.

هنسی رپتور

مهم‌ترین تغییر در ظاهر وانت هنسی، افزایش ارتفاع ۷.۵ سانتیمتری آن نسبت به نسخه‌ی استاندارد است که رینگ‌های سایز ۲۰ اینچ و لاستیک‌هایی به قطر ۳۵ اینچ ساخت تویو ژاپن، هیبت غول‌آسایی به آن می‌دهد. تنها ۱۰۰ دستگاه ولوسی‌رپتور توسط هنسی ساخته خواهد شد که همگی روی پیشرانه و رکاب کد مخصوص به خود را خواهند داشت و با ۳ سال یا ۵۷ هزار کیلومتر گارانتی ارائه می‌شوند. هنسی قول داده است که مانند مرسدس AMG G63، نسخه‌ی سه محوره (۶ چرخ) این وانت را هم به زودی برای فروش آماده کند تا اولین خودروی 6x6 آمریکا با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار باشد؛ درحالی‌که سال گذشته این مدل به صورت مفهومی رونمایی شده بود.

هنسی رپتور

هم‌اکنون فورد F150 دوکابین، در حالت استاندارد با پیشرانه‌ی ۲۸۲ اسب بخار و تک دیفرانسیل فقط ۲۸ هزار دلار قیمت دارد و نسخه‌ی رپتور با پیشرانه‌ی ۴۵۰ اسب بخار، سامانه‌ی دودیفرانسیل و تجهیزات کامل، ۴۹ هزار دلار است. حال چنانچه علاقه‌مند اضافه‌شدن تجهیزات فنی و داشتن پیشرانه‌ی قدرتمند ۶۰۵ اسب بخار هنسی باشید، می‌توانید با پرداخت ۲۲.۵ هزار دلار رپتور را ارتقاء دهید. از سویی دیگر، داشتن چرخ‌ها و سپر‌های ولوسی، همراه با چراغ‌های LED آن ۱۳ هزار دلار دیگر خرج روی دست خریدار می‌گذارد که جمعا با قیمت رپتور استاندارد ۸۴.۵ هزار دلار خواهد شد.

هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور هنسی رپتور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ولوسی رپتور، ابرخودرویی دیگر از هنسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..