تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماینده ویژه سازمان ملل در صحرای غربی استعفا کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گفت: «کریستوفر راس» هفته گذشته در نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، استعفای خود را به وی تحویل داد. وی هشت سال است که این سمت را برعهده دارد.
این اقدام در پی تماس تلفنی ماه گذشته میان گوترش و محمد ششم پادشاه مغرب انجام شد که از وی خواست نیروهایش را از منطقه ای در صحرای غربی خارج کند.
راس که تبعه آمریکا و قبلا سفیر کشورش در الجزایر و سوریه بوده است، با انتقادهای تندی از سوی مغرب که وی را به حمایت از جبهه پولیساریو متهم می کند. روبروست.
مغرب از سال 1975 صحرای غربی را که مستعمره سابق اسپانیا بوده، به کنترل خود درآورده است.
رباط که صحرای غربی را بخش لاینفک خاک خود می داند برای این منطقه «حکومت خودمختار» تحت حاکمیت مغرب را پیشنهاد کرده و این درحالی است که جبهه پولسیاریوی مورد حمایت الجزایر، خواستار برگزاری همه پرسی در باره تعیین سرنوشت این منطقه است.
در سال 1991پس از 16سال جنگ، آتش بس در این منطقه به اجرا گذاشته شد.
نمایندگی سازمان ملل از سال 1991 برای نظارت بر آتش بس در صحرای غربی و با هدف تعیین سرنوشت، در این منطقه مستقر شده است.
شبد**1480*9122*مترجم:غلامرضا رفیع** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماینده ویژه سازمان ملل در صحرای غربی استعفا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..