تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دومین جنایت؛ ۶ ماه پس از بخشش در قتل اول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارق مسلح که از ۷ ماه پیش به جرم دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در لاهیجان تحت تعقیب پلیس بود، در جریان جنایتی مسلحانه در پایتخت، دستگیر شد.

ساعت 22سيزدهم بهمن‌ماه به مأموران كلانتري 159تهران خبر رسيد كه مرد 47ساله‌اي در يك درگيري مسلحانه بر اثر شليك گلوله به قتل رسيده است. با گزارش ماجرا به قاضي مرشدلو، بازپرس جنايي تهران تحقيقات در اين زمينه آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه نزاع دسته‌جمعي به‌خاطر قدرتنمايي و كري‌خواندن بين دو گروه رخ داده است.

آنطور كه مشخص بود، اين دو گروه از 4‌ماه قبل به‌خاطر قدرتنمايي با هم اختلاف داشتند كه باعث كينه‌ورزي بين آنها شده بود. درگيري آنها ادامه داشت تا جايي كه شب قبل از حادثه، يكي از دوستان مقتول در جريان درگيري با دوست قاتل، با قمه وي را زخمي كرده بود. همين باعث شده بود كه گروه مقابل درصدد جبران برآمده و نقشه انتقام‌جويي بكشند.

تحقيقات نشان مي‌داد كه اعضاي اين دو گروه روز حادثه با هم قرار دعوا گذاشته بودند اما پيش از آن قاتل و همدستش كه اسلحه شكاري و شمشير در اختيار داشتند به خانه مقتول رفته و با شليك گلوله 4نفر را زخمي و فرار كردند. مجروحان به بيمارستان منتقل شدند اما يكي از آنها به‌دليل شدت جراحات جانش را از دست داد و 3نفر ديگر تحت درمان قرار گرفتند.

با افشاي اين حقايق، گروهي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت، جست‌و‌جو براي دستگيري عامل جنايت و همدست فراري‌اش را شروع كردند.

جنايت پس از گرفتن رضايت

بررسي‌ها از اين حكايت داشت كه 2متهم اصلي اين پرونده به نام سعيد 29ساله و عبدالله 30ساله از اراذل و اوباش سطح يك منطقه بي‌سيم هستند. عبدالله سال 88 نيز در جريان يك درگيري دست به جنايت زده و به زندان افتاده بود. او اما پس از گذشت چند سال موفق به جلب رضايت اولياي دم شده و 6‌ماه پيش با پرداخت ديه از زندان آزاد شده بود.

پايان فرار يك‌ماهه

اگرچه متهمان سعي كرده بودند ردي از خود به جا نگذارند اما كارآگاهان موفق شدند با انجام اقدامات پليسي مخفيگاه آنها را در شهر انديشه و قم شناسايي كنند. هردو متهم ساعت 22يكشنبه 15بهمن‌ماه در عمليات همزمان به دام افتادند و به اداره دهم پليس آگاهي تهران منتقل شدند.

هرچند شاهدان سعيد را عامل اصلي جنايت معرفي كرده و گفته بودند كه او با شليك چند گلوله جان مقتول را گرفته و 3نفر ديگر را زخمي كرده بود اما خودش در بازجويي‌ها اصرار به بي‌گناهي داشت.اين دو متهم صبح ديروز براي انجام تحقيقات به دادسراي جنايي پايتخت منتقل شدند و پيش روي قاضي مرشدلو قرار گرفتند. در اين جلسه سعيد همچنان منكر جنايت بود و به قاضي گفت: گروه ما با گروه مقتول اختلاف قديمي داشتند و اين اختلاف كم كم به كينه تبديل شد.

آنها براي ما كري مي‌خواندند تا جايي كه يك روز قبل از حادثه، يكي از دوستان مقتول، دوست مرا با قمه زخمي كرد. وي ادامه داد: روز حادثه براي دعوا مقابل خانه مقتول قرار گذاشتيم. من و دوستم راهي آنجا شديم اما آن روز اسلحه همراهم نبود و كسي را نكشتم و اتهام قتل را قبول ندارم.

برخلاف ادعاي سعيد، همدستش عبدالله مدعي بود كه اسلحه وينچستر را سعيد تهيه كرده و روز حادثه دست خودش بود و او بود كه چند گلوله به سمت مقتول و 3نفر ديگر شليك كرد.در همين حال سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران نيزگفت: در تحقيقات بيشتر مشخص شد كه سعيد به اتهام سرقت مسلحانه طلافروشي در شهرستان لاهيجان نيز تحت تعقيب پليس بوده است. بررسي‌ها نشان داده كه در پرونده سرقت از طلافروشي، تمامي اعضاي باند به جز سعيد دستگير شده بودند. به گفته وي، در‌حالي كه سعيد منكر جنايت است، هر دو متهم با قرار بازداشت موقت در اختيار مأموران اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دومین جنایت؛ ۶ ماه پس از بخشش در قتل اول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..