تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیمی از گونه‌های حیات منقرض خواهند شد

زیست شناسان و بوم شناسان جهان پیش بینی کردند که تا پایان قرن کنونی، یعنی تا 83 سال آینده، نیمی از گونه های حیات وحش منقرض خواهند شد.

زیست شناسان و بوم شناسان جهان پیش بینی کردند که تا پایان قرن کنونی، یعنی تا 83 سال آینده، نیمی از گونه های حیات وحش منقرض خواهند شد.

به گزارش مهر، به گفته محققان، در طول 40 سال گذشته نیمی از جمعیت حیات وحش جهان از بین رفته است. نرخ طبیعی انقراض موجودات یک گونه به ازای هر 5 سال است. اما به گفته کارشناسان و محققان حاضر در «کنفرانس انقراض بیولوژیک» در واتیکان، بواسطه قطع درختان است که روند انقراض گونه ها تسریع شده است.

به گفته محققان، قطع درختان موجب انتقال دی اکسیدکربن به اتمسفر می شود که نتیجه آن مرگ میلیاردها ماهی در اقیانوس و گونه های جانوری در خشکی بوده است. نرخ انقراض گونه های حیات 1000 تا 10 هزار برابر بیشتر از روند طبیعی است.

به گفته محققان، تغییرات اقلیمی انسان ساز، جنگل‌زدایی، ماهیگیری، تخریب زیستگاه حیوانات، شکار و استخراج معادن تا پایان قرن موجب نابودی نیمی از گونه‌های زنده جهان خواهد شد.

این محققان تاکید دارند که این انقراض تنها منتهی به ببرها و فیل‌ها و دیگر موجودات شناخته شده نیست، بلکه میکروارگانیزم‌های حیاتی برای کشاورزی و تولید وغذا و گیاهانی که منبع غذای ما هستند هم از انقراض در امان نخواهند بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیمی از گونه‌های حیات منقرض خواهند شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..