تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگنه:هیچ زنی به دلیل جنسیت، از سمت خود کنار گذاشته نخواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر نفت گفت: امسال قانونی تصویب شد که براساس آن هیچ زنی به دلیل جنسیت خود از یک سمت کنار گذاشته نشود؛ البته مشاغل خاصی مانند کار اقماری و کار بر روی سکو از این قانون مستثنی شده اند.

به گزارش انتخاب، بیژن زنگنه در مراسم گرامیداشت مقام زن که صبح امروز ( دوشنبه ۱۶ اسفند) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به فضیلت های والای حضرت زهرا "س" ، گفت: در سال های اخیر به همت معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و مشاور وزیر نفت در امور بانوان، کارهای خوبی در صنعت نفت انجام شده است.

وی افزود: موضوع بانوان پیش از هرچیز یک امر فرهنگی است و باید تلاش کنیم در دیدگاه های جامعه تغییرات مثبتی ایجاد کنیم. 

زنگنه با اشاره به جایگاه والا و خاص حضرت مریم در قرآن کریم، بیان کرد: دیدگاه های سنتی درخصوص زنان باید کنار گذاشته و به دیدگاه اعتدالی اسلام توجه شود.

وزیر نفت با تاکید بر کارهای مثبت صورت گرفته در صنعت نفت، تصریح کرد: در دوران دولت تدبیر و امید با کمک مشاور حوزه بانوان تلاش بسیاری در وزارت نفت صورت گرفته تا با وجود تمامی محدودیت ها، شرایط شغلی برای بانوان بهبود یابد؛ به عنوان مثال طی امسال قانونی تصویب شد که براساس آن هیچ زنی به دلیل جنسیت خود از یک سمت کنار گذاشته نشود. البته مشاغل خاصی مانند کار اقماری و کار بر روی سکو از این قانون مستثنی شده اند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته نیز در شورای معاونین وزارت نفت تایید شد که بانوان صنعت نفت در صورت تمایل بتوانند بعد از سن ۵۵ سال و تا سن ۶۰ سالگی و یا تا ۳۰ سال خدمت، کار خود را ادامه دهند و این قانون درصورت طی کردن مراحل حقوقی اجرایی خواهد شد.

زنگنه اظهار کرد: تمام تلاش های ما درجهت کاهش تبعیض ها علیه بانوان است، اما بانوان باید دقت کنند که درصورتی که خواهان دریافت امتیازات بسیار در راستای کاهش فشارکاری خود باشند، ممکن است موقعیت های شغلی آتی آن ها در خطر قرار گیرد، زیرا سمت های مدیریتی بسیار زمانبر است.

وزیر نفت در پایان از همسران همکاران مرد صنعت نفت به خصوص مدیران تشکر کرد و گفت: همسران همکاران مرد، خصوصا مدیران بار اصلی زندگی را بر دوش می کشند و باید از آنان تقدیر کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگنه:هیچ زنی به دلیل جنسیت، از سمت خود کنار گذاشته نخواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..