تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشریح سند برنامه ترویج زایمان طبیعی

آمار زایمان طبیعی در کشور در حال کاهش است که همین موضوع باعث نگرانی مدیران حوزه سلامت و پزشکی کشور شده است به همین منظور و با هدف ارائه راهکارهای مناسب برای تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی همایشی برگزار گردید.سند سیاستی «ترویج زایمان طبیعی» با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و معاون درمان وزارت بهداشت، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت در جشنواره تقدیر از مجریان برتر ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و برنامه تروج زایمان طبیعی در مرکز همایش های رازی، به معیار های انتخاب برترین های این جشنواره اشاره کرد و گفت: ارتقا شاخص سلامت مادران و نوزادان، کاهش میزان سزارین، افزایش فعالیت های مراکز جهت توانمندسازی مادران، بهینه سازی فصاهای زایمان، فرهنگ سازی زایمان طبیعی، فراهم کردن روش های زایمان طبیعی در جهت افزایش جذابیت این فرایند، از جمله معیارهای انتخاب بوده است.

وی همچنین از رونمایی از سند سیاستی «ترویج زایمان طبیعی» بعد از ۲ سال تلاش اداره مامایی وزارت بهداشت با کمک صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در همایش ترویج زایمان طبیعی خبر داد.

در ادامه دکتر محمداسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، به سیاست های وزارت بهداشت در زمینه ارتقاء سلامت مادر و نوزاد اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه به مادران از طریق رایگان نمودن زایمان طبیعی، ایجاد بیمارستان های دوستدار مادر، آموزش مادران قبل از زایمان, در زمان زایمان, بعد از زایمان و ۴۲ روز بعد از این فرایند، میزان باروری در کشور ۱.۹، کاهش مرگ مادران به زیر ۲۰ مرگ در صد هزار تولد  و تلاش در جهت کاهش این میزان  به ۱۵ مرگ تا برنامه ششم و صفر مرگ تا سال ۲۰۳۰، انجام مراقبت های بارداری در ۹۰ درصد خانم های باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها و تلاش جهت پوشش کامل نقاط حاشیه نشین شهرها، از جمله برنامه های این وزارتخانه برای ارتقای سلامت مادران و نوزادان بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشریح سند برنامه ترویج زایمان طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..