تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موافقت اتحادیه اروپا با تاسیس مرکز فرماندهی نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه روز دوشنبه با طرح ها برای تاسیس یک مرکز فرماندهی نظامی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های امنیتی خارجی موافقت کرد.

موگرینی، که به شدت تلاش کرده است اتحادیه اروپا یک نقش نظامی فزاینده ایفا کند، اعلام کرد وزرای دفاع و امور خارجه 28 کشور عضو «به اتفاق آرا» از این پروژه حمایت کردند.

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: امروز ما تصمیم گرفتیم یک تاسیسات نظامی ایجاد کنیم که ماموریت های نظامی غیراجرایی اتحادیه اروپا را فرماندهی خواهد کرد.

این تاسیسات در ابتدا سه فعالیت --ماموریت های آموزش نظامی-مدنی در مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و سومالی -- را هدایت خواهد کرد که شامل استفاده از زور، به غیر از موارد دفاع از خود، نمی شود.

موگرینی گفت این تصمیم، یک گام بزرگ رو به جلو برای اتحادیه اروپا پس از چندین دهه اختلاف بر سر این که این اتحادیه باید چه نقش دفاعی را برعهده بگیرد، است.

رای انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا، که این اتحادیه را از یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو خود محروم می کند، به علاوه شک و تردیدها درباره تعهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ناتو، به تلاش ها برای شدت بخشیدن به همکاری نظامی، انگیزه تازه ای بخشیده است.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر پس از رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، خواستار تشکیل یک مرکز فرماندهی دفاعی مشترک اتحادیه اروپا شد.

این تاسیسات جدید در ابتدا تعداد کمی کارکنان متشکل از حدود 30 نیرو خواهد داشت و تحت ساختارهای نظامی موجود اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موافقت اتحادیه اروپا با تاسیس مرکز فرماندهی نظامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..