تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات ۲ برابری پالم ادعای یک طرفه بود/ کاهش ۵۰ درصدی واردات پالم در دولت یازدهم

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جریان ادعای یک شرکت خصوصی مالزیایی برای افزایش ۲ برابری صاردات پالم به ایران گفت: قطعا ما هم همانند بسیاری از کشور‌ها برای توسعه سودآوری در حوزه غذا و دارو، تجهیزات، مواد لبنی و دارو باید بخش عمده‌ای از بازار‌های منطقه را در اختیار بگیریم، اما این موضوع اراده‌ای یک‌طرفه است. 

وی افزود: موافقت و قبول طرف مقابل یا کشور مقصد نیز برای پذیرفتن صادرات محصولات به آنجا خیلی مهم است، بنابراین برخی کشور‌ها نسبت به افزایش صادرات پالم به ایران اراده کرده اند، ولی این طرف هم قانون، دولت، وزارت صنعت، وزارت بهداشت و تعرفه‌های خاصی وجود دارد که نظارت دقیقی بر حفظ تعادل واردات محصولات غذایی علی الخصوص پالم دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تعادل واردات پالم رعایت می‌شود، همچنان که طی دو الی سه سال اخیر میزان مصرف این روغن را بیش از ۵۰ درصد کاهش دادیم و کشور‌های مدعی افزایش صادرات پالم به ایران نیز در این مورد عقب نشینی کرده و چنین موضوعی دیگر وجود ندارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به آمار واردات پالم قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار داشت: میزان واردات این روغن در آن دوران به طور سالیانه ۷۵۰ هزار تن در سال بوده که این میزان هم اکنون به ۳۵۰ هزار تن کاهش یافته است که در این میان، ممانعت از واردات و افزایش تعرفه‌های پالم، مهمترین علت کاهش مصرف این روغن در طول دولت وقت در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات ۲ برابری پالم ادعای یک طرفه بود/ کاهش ۵۰ درصدی واردات پالم در دولت یازدهم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..