تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابداع مسکن‌هایی بدون عوارض جانبی جدی

ابداع مسکّن‌هایی بدون عوارض جانبی جدی

در آزمایش روی الگوی حیوانی، نمونه اولیه مولکول شبه مورفین ابداع شده توانست بدون اثرگذاری روی بافت های سالم، بافت های ملتهب را به طور پایدار تسکین دهد؛ این موضوع نشان می دهد که با استفاده از این نوع مسکن می توان از عوارض جانبی شدید مسکن های قوی پیشگیری کرد.

اوپیوئیدها طبقه ای از مسکن های قوی هستند و اساسا برای تسکین درد مرتبط با آسیب و التهاب بافت نظیر دردهای ناشی از جراحی، آسیب عصبی، آرتریت ها و سرطان، استفاده می شوند.

عوارض جانبی رایج مرتبط با استفاده از این داروها شامل خواب آلودگی، تهوع، یبوست و وابستگی و در برخی از موارد، ایست تنفسی است.

به گفته محققان، با آنالیز فعل و انفعالات گیرنده دارو-اوپیوئید در بافت های آسیب دیده در مقابل بافت های سالم، امیدواریم اطلاعات مفیدی در مورد طراحی مسکن های جدید فاقد عوارض خطرناک جانبی ارائه دهیم.

در این تحقیق، محققان با استفاده از شبیه سازی های محاسباتی نوآورانه توانستند مولکول های شبه مورفین و تعاملات آنها را با گیرنده های اپیوئید تجزیه و تحلیل کنند.

آنها توانستند مکانیسم جدیدی را شناسایی کنند که تنها بافت های هدف مورد نظر -بافت هایی که تحت تاثیر التهاب قرار گرفته اند- را تحت تاثیر قرار می دهند.

به این ترتیب اکنون درمان دردهای بعد از عمل جراحی و التهاب مزمن بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی میسر است و از این طریق کیفیت زندگی بیمار به صورت قابل ملاحظه ای بهبود می یابد.

یافته های این محققان ممکن است برای درمان سایر انواع درد نیز کاربرد داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابداع مسکن‌هایی بدون عوارض جانبی جدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..