تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدای ترقه چه آسیب هایی به شما میزند؟

صدای ترقه می‌تواند، سبب تروما و ضربه صوتی به گوش شود و برای پیشگیری می توان از گوشی‌های محافظ صدا استفاده کرد.

صدای ترقه

رئیس انجمن شنوایی شناسی استان کردستان گفت: آلودگی‌های صوتی شدید همچون صدای ترقه می‌تواند، سبب تروما و ضربه صوتی به گوش شود و برای پیشگیری می توان از گوشی‌های محافظ صدا استفاده کرد.

نیلوفر مفاخری افزود: حتی الامکان از به کار بردن ترقه های پر سر و صدا بپرهیزید و در معرض این صداها قرار نگیرید زیرا انفجارهای ناشی از آن موجب تروما و ضربه صوتی به گوش می شود همچنین از شوخی های خطرناک از قبیل نزدیک کردن آتش به گوش پرهیز کنید.

صدای ترقه چه آسیب هایی به شما میزند

رئیس انجمن شنوایی شناسی استان کردستان با اشاره به آمار کم شنوایی و ناشنوایی گفت: بر اساس هنجارهای بین المللی سازمان جهانی بهداشت از هر هزار کودک 2 تا 3 نفر کاهش شنوایی شدید دارند.
مفاخری افزود: در سال 95 از حدود 285هزار نوزاد غربالگری شده حدود 72 کودک با افت شنوایی عمیق و 114کودک با افت شنوایی متوسط و اختلالات گوش میانی شناسایی شدهاند همچنین تعداد آمار ناشنوایان استان کردستان حدود 2 هزار و 509 نفر است.
وی درباره صداهای ناهنجار در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال گفت: در مواقع اجتناب ناپذیر در محیط های پر سر و صدا از قالبها و گوشیهای محافظ صدا استفاده شود تاحدودی از آسیب به گوش از این طریق بتوان جلوگیری کرد.

صدا و سیما

اخبار مرتبط :

انبار غیر مجاز ترقه با آتش سوزی لو رفت

ترقه دست ساز، خبرساز شد

عروسي با انفجار ترقه به عزا تبديل شد

مرگ تازه داماد بر اثر ‌انفجار ترقه + تصاویر

مرگ یک ترقه انداز، عروسی را به عزا تبدیل کرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدای ترقه چه آسیب هایی به شما میزند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..