تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحول جدید تکنولوژی تولید باتری توسط خالق ۹۴ ساله باتری لیتیوم یونی

جان گودایناف که از او به عنوان خالق باتری‌ لیتیوم یونی یاد می‌شود، در سن ۹۴ سالگی تکنولوژی جدیدی برای ذخیره انرژی توسط باتری‌ ابداع کرده است.

جان بی. گودایناف پروفسور دانشگاه تگزاس، در پژوهشی جدید موفق به توسعه راهکار جایگزین استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی برای ذخیره انرژی شده است. او به همراه تیم تحقیقاتی‌اش موفق به تولید باتری حالت جامد و البته ارزان‌قیمتی شده‌اند که به مراتب ایمنی بیشتری در مقایسه با باتری‌ لیتیوم یونی دارد. باتری‌های جدید امکان ذخیره انرژی تا سه برابر بیشتر از نسخه‌های لیتیوم یونی دارند و همین امر آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در خودروهای الکتریکی با استفاده از این باتری‌های حالت جامد، امکان پیمودن مسافت بیشتری با یک‌بار شارژ خواهند داشت. نکته قابل توجه اینکه فرایند شارژ کردن باتری‌های جدید تنها به چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. در نهایت، این باتری‌ها امکان تحمل سیکل‌های شارژ و دشارژ بیشتری دارند.

 این تیم تحقیقاتی، از الکترولیت‌های شیشه‌ای به جای نمونه‌های مایع موجود در باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کرده است. با استفاده از شیشه‌های حالت جامد از بروز اتصال کوتاه، آتش‌سوزی و انفجار در باتری تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این، الکترولیت‌های شیشه‌ای امکان استفاده از باتری را در دمای زیر صفر درجه یعنی تا حدود ۲۰- درجه سلسیوس فراهم می‌کنند.

 از آنجایی که در تولید این باتری‌ها، لیتیوم با سدیم ارزان‌قیمت جایگزین شده است؛ امکان تولید این محصولات در قالب استفاده از مواد و راهکارهایی که آسیبی برای محیط زیست در پی نداشته باشند نیز فراهم خواهد شد. استفاده از تکنولوژی‌های این‌چنینی ما را به آینده راهکارهای مدیریت انرژی در خودروهای الکتریکی و حتی دستگاه‌های الکترونیکی همراه خوش‌بین‌تر خواهد کرد. در حال حاضر گودایناف و تیم کاری او به دنبال تولیدکننده‌ای هستند که این ساخته آن‌ها را در خودروهای الکتریکی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی آزمایش کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحول جدید تکنولوژی تولید باتری توسط خالق ۹۴ ساله باتری لیتیوم یونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..