تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوردن زنجبیل در بارداری، ضرر ندارد؟

نتایج مطالعات انجام شده در بخش سم شناسی جنینی مرکز تحقیقات علوم دارویی پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌دهد: عصاره آبی و الکلی گیاه زنجبیل، اثرات سمی بر روی جنین موش کوچک دارد و اختلالات متعددی ایجاد می‌کند. دکتر سید عادل معلم متخصص سم شناسی، استادیار دانشکده داروسازی و مجری این طرح ضمن بیان این مطلب گفت: در این تحقیق سمیت جنینی عصاره آبی و الکلی زنجبیل مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که اثرات سمی زنجبیل به شدت جنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی ادامه داد: زنجبیل به طور وسیعی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین آن استفاده از اثر ضد استفراغی زنجبیل می‌باشد. وی افزود: احتمالا زنجبیل با تاثیری که بر روی عضلات صاف دارد و همچنین با تاثیری که بر سنتز لکوترین‌ها و پروستاگلندین‌ها دارد باعث ایجاد اختلالات در جنین می‌شود. دکتر معلم در خاتمه تاکید کرد: اگرچه زنجبیل در طب سنتی سابقه مصرفی طولانی دارد ولی از جنبه آزمایشگاهی تا کنون مطالعات بسیار محدودی در زمینه ارزش درمانی این گیاه صورت گرفت است و مصرف آن در زنان باردار باید با مطالعات وسیع‌تر و گسترده تر صورت گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوردن زنجبیل در بارداری، ضرر ندارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..