تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاجعه در تهران/ روزانه 2 نوزاد معتاد در پایتخت

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روزانه 2 نوزاد معتاد در تهران متولد می شود، گفت: اعتیاد مادران باعث شده، آنان معتاد زاده شوند.

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران : فاطمه دانشور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به تازگی احتمال فروش این نوزادان توسط والدینشان در کمیته اجتماعی شورای شهر مطرح شده است تا چاره ای برای آن اندیشیده شود. وی با بیان اینکه خوشبختانه تا 70 درصد از فروش چنین نوزادانی جلوگیری شده است، افزود: در نخستین گام نوزادان معتاد سم زدایی می شوند و پس از آن باید در اختیار بهزیستی قرار گیرند. 

* آزادی بسیاری از زنان زندانی با کمک شهردار تهران 

دانشور گفت: امسال با مصوبه شورای شهر سه میلیارد تومان از سوی شهرداری برای کمک به آزادی زنانی که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد زندانی بودند، کمک شد و در نتیجه شمار زیادی از زنان زندانی آزاد شدند. 

وی افزود: در بازدیدهایی که از زندان ها داشتم، متوجه شدم بسیاری از زنان بخاطر جرائم عمدتا مالی و غیرعمد در بند هستند و به همین خاطر لایحه کمک به آزادی زنان زندانی را به شورای شهر ارائه کردم و خوشبختانه شورا هم این لایحه را مصوب کرد. 

به گفته این عضو شورای شهر تهران، پس از هفت مورد بازدید از کمپ ترک اعتیاد شفق، به این نتیجه رسیدیم که برای زنانی که اعتیاد را ترک می کنند، پس از ترخیص از این مرکز جای خالی مرکز نگهداری دیگری احساس می شود و به همین خاطر اقدام به ایجاد مرکز بهاران در منطقه 2 کردیم. 

دانشور همچنین انجام 21 مورد بازدید از مناطق حاشیه ای و محله های پرخطر تهران را از دیگر فعالیت های خود در یکسال اخیر عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها که منجر به تهیه 63 فقره گزارش با محتوای آسیب های اجتماعی شد، موضوعاتی چون زنان و کودکان کار و کارتن خواب، ناامنی های اجتماعی، مشکلات کودکان اتباع بیگانه و... شدیم. 

وی با بیان اینکه برخی از کودکان اتباع خارجی در شرایطی حاد نگهداری می شوند، از نبود ساختار نظام مند و قانونی برای حمایت از این دسته از کودکانی که امکان تحصیل هم ندارند، بعنوان یکی از چالش های موجود سخن گفت. 

وی همچنین ضعف هماهنگی بین بخشی در ارگان های دست اندرکار آسیب های اجتماعی را از دیگر عوامل بازدارنده در پایتخت ارزیابی کرد. 

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، وجود نگاه مردانه به آسیب های اجتماعی نیز یکی از مشکلاتی است که باید اصلاح شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاجعه در تهران/ روزانه 2 نوزاد معتاد در پایتخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..