تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتانیاهو پیش از سفر به مسکو: ایران به دنبال حضور نظامی دائمی در سوریه است / به پوتین اعتراض می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو که قرار است برای دیدار با پوتین به مسکو سفر کند، گفت: ایران به دنبال ایجاد موقعیتی برای دائمی ساختن حضور نظامی اش در سوریه است.
 
به گزارش انتخاب، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که پنجشنبه 19 اسفندماه، برای دیدار با ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.
 
نتانیاهو برای اعتراض به نقش ایران در سوریه عازم مسکو می شود
 
نتانیاهو گفت که برای اعتراض به آنچه وی "تلاش ایران برای دائمی کردن حضور نظامی اش در سوریه" نامید، به مسکو سفر خواهد کرد.
 
نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی در نشست کابینه تصریح کرد: ایران به دنبال ایجاد پایه ای برای حضور دائمی در سوریه از طریق حضور نظامی زمینی یا دریایی یا از طریق تلاش تدریجی برای ایجاد یک جبهه علیه ما در منطقه جولان است.
 
وی تاکید کرد: اعتراض شدید خود نسبت به این احتمالات را به پوتین، رئیس جمهور روسیه منتقل خواهم کرد.
 
نتانیاهو افزود: قصد دارم در دیدار با پوتین مخالفت شدید خود را برای ایجاد پایگاه های دائمی نظامی زمینی و هوایی ایران در سوریه اعلام کنم.  ایران به دنبال گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل در منطقه جولان اسرائیل است.
 
نتانیاهو در پایان اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم به تفاهماتی برای کاهش احتمال برخورد بین نیروهای ما و نیروهای آنها (نظامیان روسیه) دست یابیم همانطور که تا کنون با موفقیت این کار را انجام داده‌ایم.
 
پیش از این "آوی دیختر" رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت پارلمان اسرائیل، ایران را به انتقال نیروهای نظامی به داخل محدوده ارتفاعات جولان سوریه متهم کرده بود.
منطقه جولان متعلق به سوریه است اما در جنگ سال 1967 بخش اعظم آن از سوی ارتش اسرائیل اشغال شد و هم اکنون نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در خط مرزی سوریه و اسرائیل در منطقه جولان مستقر هستند.
 
دیختر گفته بود که با این تلاش‌های ایران مقابله شده است.
 
سوریه از 6 سال پیش تا کنون درگیر بحران گسترده و جنگ داخلی است. جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت سوریه به ریاست بشار اسد نیروهای نظامی مستشاری اعزام می‌کند این نیروها در جنگ شرکت نمی کنند و تنها به ارتش سوریه مشاوره می دهند علاوه بر این شماری از شهروندان ایران نیز به عنوان داوطلب برای حضور در جنگ علیه گروه های مسلح و تروریستی به سوریه رفته اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتانیاهو پیش از سفر به مسکو: ایران به دنبال حضور نظامی دائمی در سوریه است / به پوتین اعتراض می کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..