تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبانی رئیس جمهور کره جنوبی با دوستش برای دریافت رشوه از سامسونگ

پرونده فساد در کره جنوبی هرروز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و حال دادستان ویژه، رئیس جمهور این کشور را به دریافت رشوه از سامسونگ متهم کرده است.

دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرده است که رئیس جمهور این کشور، پارک گون‌های با یکی از دوستانش به نام چوه سون‌سیل برای دریافت رشوه از سامسونگ به‌منظور تثبیت کنترل لی جائه یانگ بر این شرکت، تبانی کرده است. دادستان ویژه می‌گوید صندوق بازنشستگی ملی با وجود ضرر ۱۲۰ میلیون دلاری، به ادغام دو زیرمجموعه سامسونگ رأی مثبت داده است. پارک یانگ‌سو، دادستان ویژه می‌گوید: «لی جائه یانگ برای به دست آوردن پشتیبانی برای جانشینی سامسونگ با دیگر  مقامات سامسونگ تبانی کرده است تا به رئیس جمهور و چوه سون‌سیل رشوه بدهد.»

البته پارک، چوه و لی هر گونه اتهامی را رد می‌کنند. سامسونگ نیز از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده، اما در گذشته هر گونه اتهام رشوه یا ویژه‌خواری را رد و قضاوت را به نتیجه‌ی دادگاه واگذار کرده است. این بررسی‌ها در ادامه‌ی تحقیقاتی است که در مورد سوءاستفاده رئیس جمهور کره جنوبی از قدرت انجام می‌گیرد. بر اساس این تحقیقات، رئیس جمهور کره جنوبی با دوستش تبانی کرده است تا شرکت‌های بزرگ را وادار به همکاری با سازمان‌های همسو با سیاست خود کند.

رئیس جمهور این کشور که دختر یکی از مقامات نظامی است، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ استیضاح و خلع قدرت شد. دادگاه قانون اساسی تصمیم نهایی را در مورد خلع قدرت رئیس جمهور سابق خواهد گرفت. انتظار می‌رود که تصمیم این دادگاه در ماه مارس مشخص شود. اگر پارک خلع قدرت شود، اولین رئیس جمهور کره‌ی جنوبی خواهد بود که به‌صورت دموکراتیک و از طریق رأی‌گیری انتخاب و سپس خلع قدرت شده است.

اگر اتهامات لی ثابت شود، لی جائه یانگ نیز در وضعیت خوبی قرار نمی‌گیرد و ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شود. لی که از نسل سوم مدیران سامسونگ است، به پرداخت رشوه و اختلاس متهم شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبانی رئیس جمهور کره جنوبی با دوستش برای دریافت رشوه از سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..