تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرات بارداری در سن بالا، اطلاع دارید؟

تحقیقات نشان می‌دهد زایمان دیرهنگام خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان کاهش می‌دهد. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تازگی دریافته‌اند زنانی که پس از سن 35 سالگی باردار می‌شوند 58 درصد کمتر از زنانی که هرگز باردار نشده‌اند به سرطان تخمدان مبتلا می‌شوند. بعلاوه بارداری در سنین پایین‌تر نیز خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد اما تاثیر آن چندان قابل ملاحظه نیست به طوری که بارداری در سنین پیش از 25 سالگی 16 درصد در کاهش احتمال ابتلا به این سرطان مؤثرست. این پژوهش‌ها در مجله باروری و نازایی منتشر شده است. همچنین بر اساس این بررسی‌ها بارداری تا سن پیش از 30 سالگی 45 درصد از احتمال بروز سرطان تخمدان جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر زنانی که تعداد کودکان آنها به 4 فرزند یا بیشتر می‌رسد نسبت به زنانی که هرگز بچه‌دار نشده‌اند 64 درصد کمتر به این سرطان مبتلا می‌شوند. در این پژوهش‌ها، محققان با 477 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان و 660 زن سالم مصاحبه کرده‌اند. بعلاوه در مطالعات ابتدایی مشخص شده است که بارداری دیرهنگام می‌تواند از ابتلا به سرطان بافت آندومتر رحم (بافت مخاطی جداره‌ی رحم) جلوگیری کند. محققان معتقدند که افزایش سطح هورمون پروژسترون می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به این دو نوع سرطان کمک کند. چالش بعدی برای محققان طراحی از مکانیسم تاثیر آخرین زایمان بر تخمدانهاست. طبق آمار دریافتی تقریبا 7000 زن در انگلیس هر ساله به سرطان تخمدان مبتلا می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرات بارداری در سن بالا، اطلاع دارید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..