تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل سوء تغذیه در کودکان

عفونتها باعث سوء تغذیه و سوء تغذیه باعث عفونتها می‌شود.  با بیان این که هنوز نداشتن غذا به اندازه کافی برای تغذیه مناسب یکی از مشکلات اساسی است، اعلام کرد: دلیل اصلی سوء تغذیه‌ یا بدی تغذیه در بسیاری از جوامع ‌کمبود غذا در منزل نیست. عواملی مثل فقر فرهنگی، ‌نبود سرویسهای اصلی خدمات بهداشتی، کمبودهای آگاهی در پیشگیری از عفونتها، عدم استفاده صحیح از غذاها در زمان مناسب جهت رشد کودکان نقش مهمی در ایجاد سوء تغذیه دارند. سوء تغذیه ممکن است به علت تولدهای نزدیک به هم، سوء تغذیه‌ مادر در دوران بارداری که کودکان کم وزن را به دنیا می‌آورند، عفونتهای دوران بارداری مادر، ‌تغذیه کودک با شیشه به جای شیر مادر،‌ استفاده از غذاهای تکمیلی خیلی زود یا خیلی دیر، قطع تغذیه با شیر مادر خیلی زود یا ناگهانی، تغذیه با مقدار کم و دفعات کم و با استفاده از غذایی که از غذای خانواده درست شده، ولی بسیار حجیم و کم انرژی است و مناسب سن کودک نیست و یا کودک آنقدر نمی‌تواند بخورد که انرژی کافی دریافت نماید و از همه مهمتر ابتلای کودک به بیماریهای عفونی مثل اسهال‌های مکرر و سرخک که هم می‌تواند اشتها را تغییر داده و کاهش دهد و هم باعث عدم جذب صحیح مواد غذایی گردد، ایجاد شده، کودک را با کمبودهای غذایی مواجه می‌کند. عفونتها باعث سو تغذیه و سو تغذیه باعث عفونتها می‌شوند. این همبستگی شدید عفونت و سوء تغذیه است که رشد روانی و جسمانی کودکان را به خطر انداخته، مشکل عدم رشد، آسیب پذیری و کمبود مقاومت آنان را ایجاد می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل سوء تغذیه در کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..