تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفظ طبیعت، وظیفه مسلمان است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان سراوان گفت: حفظ طبیعت وظیفه هر انسانی است؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند « هرکس بی جهت درختی را قطع کند، خدا سرش را در آتش فرو می‌برد»، چون حیات جامعه بشری به حفظ فضای سبز وابسته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، درختکاری سنت پسندیده‌ای است که در روزهای پایانی زمستان با شور و شوق فراوانی همراه است و مردم با کاشت نهال، به استقبال بهار می‌روند.
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان سراوان در این خصوص به خبرنگار ایکنا، گفت: دین اسلام به حفظ طبیعت سفارش بسیاری کرده است، بگونه‌ای که پیامبر اسلام می‌فرماید « هرکس درخت نیازمند به آب را سیراب کند، گویا انسان مؤمن تشنه را سیراب کرده است».
وی ادامه داد: حفظ طبیعت وظیفه هر انسانی است؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند « هرکس بی جهت درختی را قطع کند، خدا سرش را در آتش فرو می‌برد»، چون حیات جامعه بشری به حفظ فضای سبز وابسته است و قطع درختان صدمات زیادی به منابع طبیعی وارد می‌کند.
امام جمعه شهرستان سراوان بیان کرد: تصفیه هوا، حفظ و دوام خاک و همچنین جلوگیری از بروز برخی بلایای طبیعی از جمله برکات درختان در طبیعت است.
وی افزود: پيامبر اکرم(ص) می‌فرمايند: «اگر قيامت بر پا شد و در دست شما نهالى بود، اگر كمى پيش از قيامت توانست آن را بكارد، حتما اين كار را انجام دهد.» و در جایی دیگر می‌فرمایند هر كس درختى بنشاند و به ثمر بنشيند، خدا به اندازه اى كه ميوه از آن فراهم آيد به او پاداش مى‌دهد.
امام جمعه سراوان بیان کرد: علی‌رغم تأکیدات بسیاری که در دین اسلام برای حفظ طبیعت شده است، متأسفانه انسان صدمات با خودخواهی، صدمات جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد کرده و آن را قربانی سود و منفعت خود ساخته است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفظ طبیعت، وظیفه مسلمان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..