تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه ۱.۷ میلیون کودک می‌میرند

به گفته سازمان بهداشت جهانی آلودگی محیط زیست سالانه بیش از ۱.۷ میلیون کودک را می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سازمان بهداشت جهانی»(WHO) امروز (دوشنبه) اعلام کرد: "یک چهارم مرگ و میر کودکان زیر پنج سال مربوط به محیط های ناسالم و آلوده از جمله آب و هوای آلوده، دود سیگار و فقدان بهداشت است."

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، «سازمان بهداشت جهانی» با بیان این مطلب افزود: "محیط های ناسالم و آلوده  منجر به بروز بیماری‌هایی نظیر اسهال، مالاریا و ذات‌الریه می‌شود و سالانه جان 1.7 میلیون کودک را می‌گیرد.

در این رابطه «مارگارت چان»(Margaret Chan) رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "محیط های آلوده به ویژه برای کودکان که اعضای بدن و دستگاههای ایمنی آنها در مرحله رشد قرار دارند، محیطی کشنده است؛ مسیر تنفسی کوچک آنها به سرعت تحت تاثیر هوا و آب آلوده قرار می‌گیرد."

طبق گزارش این سازمان، ضرر و زیان ناشی از هوای آلوده می‌تواند از دوران جنینی آغاز شود و این موضوع تا حد زیادی کودکان را در معرض ابتلا به ذات الریه و در نهایت بیماری‌های مزمن دیگری نظیر آسم قرار می‌دهد.

هوای آلوده همچنین خطر ابتلا به امراض قلبی، سکته مغزی و سرطان را افزایش می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه ۱.۷ میلیون کودک می‌میرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..