تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغذیه در ماه پنجم بارداری، دور این ها خط بکشید

با ورود به سه ماهه دوم بارداری، بدن مادر تغییرات زیادی می کند. شکم مادر بزرگ می شود و اشتهایش افزایش می یابد.

با ورود به سه ماهه دوم بارداری، بدن مادر تغییرات زیادی می کند. شکم مادر بزرگ می شود و اشتهایش افزایش می یابد.

مصرف مایعات
سعی کنید مایعات برای دوری از یبوست مصرف کنید. علاوه بر آب، روزی حداقل دو لیوان شیر بخورید تا کلسیم مورد نیاز بدن تامین شود.

غذاهای غنی از پروتئین
پروتئین برای رشد فیزیکی جنین مورد نیاز است. ماهیچه ها، پوست و اندام برای رشد به پروتئین نیاز دارند. موادغذایی غنی از پروتئین شامل مرغ، تخم مرغ، آجیل و غلات می باشند.

مصرف سالاد

سالادهایی که از هویج، گوجه فرنگی تازه، کلم و ریشه چغندر درست شده اند حاوی فیبر و مواد معدنی هستند. سعی کنید از مصرف سالادهایی که حاوی زیتون هستند دوری کنید زیرا مقدار سدیم بالایی دارند. توصیه می شود خانم باردار روزی 1 اونس فیبر مصرف کند. مصرف بیش از حد فیبر نیز باعث بواسیر می شود.

میوه
در ماه پنجم بارداری از میوه های غنی از ویتامین و مواد معدنی هستند. میوه هایی مانند سیب، گلابی، موز، کیوی، پرتقال و توت در این ماه مناسب هستند.
سبزیجات
سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی غنی از آهن هستند.

تغذیه در ماه پنجم بارداری: چه غذاهایی نباید بخورید
نوشیدنی گازدار نخورید
نوشیدنی های گازدار و کربن دارد حاوی کافئین، قند و کالری ناسالم هستند. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدنی های نامناسب، آب میوه مصرف کنید.
میوه هایی که نباید بخورید
پاپایه، آناناس و انار باعث گرفتگی عضلات رحم میشود که می تواند موجب سقط جنین شود.
الکل نخورید
سعی کنید در طول بارداری الکل مصرف نکنید. الکل در بارداری باعث نقص در جنین می شود.
سیگار نکشید
سیگار از رشد جنین جلوگیری کرده و باعث مشکلات فیزیکی می شود. سیگار باعث نرسیدن اکسیژن به جنین می شود و رشد سیستم تنفسی او را به تعویق می اندازد. همچنین می تواند موجب سقط جنین و تولد بچه مرده شود.
کافئین نخورید
چای و قهوه حاوی کافئین هستند. بنابراین سعی کنید مصرف آن ها را کاهش دهید و روزانه بیش از دو فنجان قهوه نخورید. مصرف کافئین باعث جلوگیری از خوابیدن می شود. شکلات نیز حاوی کافئین می باشد.
از غذاهای چرب اجتناب کنید
سعی کنید از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید. افزایش وزن غیر طبیعی باعث مشکلاتی در طول بارداری می شود.
در ماه چهارم بارداری، اندام های جنین مانند مغز، قلب، کلیه و کبد به شکل مورد نظر رسیده است. در ادامه بارداری یعنی ماه پنجم بارداری با رشد و تکامل این اندام ها می باشد. حواس جنین در این ماه تکمیل می شود و پوست او نیز ضخیم تر می شود.  جنین به مواد مغذی برای تکامل نیاز دارد. بنابراین مراقب مواد غذایی خود باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغذیه در ماه پنجم بارداری، دور این ها خط بکشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..