تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زبان فارسی در فهرست ۱۰ زبان قدیمی و اصیل دنیا!

مجله بین‌المللی «کالچر» (فرهنگ) در گزارشی نوشت زبان فارسی یکی از ۱۰ زبان قدیمی دنیا است که با حفظ ساختار در مناطق زیادی از دنیا گسترش یافته است.

قدمت و اصالت زبان فارسی!

خبرگزاری آزادگان تاجیکستان روز یکشنبه به نقل از این مجله نوشت:
زبان فارسی بیشترین گسترش را به خود اختصاص داده و در حال حاضر به صورت ویژه در ایران، افغانستان و تاجیکستان رایج است.

بر اساس این گزارش، فارسی زبانان معاصر متن‌های سال 900 میلادی را نیز بدون مشکل می‌خوانند و معنی آن را می فهمند در صورتی که چنین امکان در زبان انگلیسی وجود ندارد.

در این مطلب نوشته شده است ایرانی ها توانسته‌اند «شیرینی و فصاحت فارسی» را با وجود گذشت قرن ها تامین کنند. زبان فارسی در آسیای میانه، قفقاز، افغانستان و برخی از کشورهای جنوب آسیا رایج و طرفداران زیادی دارد.

در تاجیکستان نیز به گویش‌های مختلفی از جمله بی‌دبیره یغنابی، یزغلامی، شغنی، وخی و اشکاشیمی بیان می‌شود.

زبان‌های تامیلی ، لیتوانی، ایرلندی ، ایسلندی، مقدونی و گرجی نیز به عنوان‌های زبان های قدیمی یاد شده‌اند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زبان فارسی در فهرست ۱۰ زبان قدیمی و اصیل دنیا!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..