تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش مبتلا شدن به 11 سرطان با چاقی

چاقی یکی از مشکلات شایع امروزی میباشد که افراد زیادی را با خودش درگیر کرده است.بر اساس گفته های سازمان بهداشت جهانی،1 میلیارد و نهصد میلیون نفر در دنیا چاق هستند یا اضافه وزن رنج میبرند.بخواهیم دید بازتری به آن داشته باشیم،باید بگوییم که از میان ده نفر بصورت تقریبی 4 نفر با چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

مطالعات جدید محققان کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد که افراد چاق، بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان و مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان، تخمدان، کلیه، پانکراس، روده بزرگ، مقعد و مغز استخوان هستند. طبق این تحقیقات، سرطان عامل اصلی مرگ در سرتاسر جهان است و شیوع چاقی در نسل‌های اخیر بیش از دو برابر شده است.

گرچه به نظر می‌رسد اضافه وزن، احتمال ابتلا به انواع گسترده‌ای از تومورها و مرگ‌ومیر ناشی از آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این مطالعه دارای شواهد قوی از ارتباط میان چاقی و فقط ۱۱ سرطان است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، در سراسر جهان یک میلیارد و 900 میلیون فرد چاق یا دچار اضافه وزن زندگی می‌کنند و به عبارتی از هر 10 فرد بالغ، تقریبا چهار نفر دارای اضافه وزن و بیش از یک نفر مبتلا به چاقی است. چاقی خطر بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات کلیوی و مفصلی را نیز بالا می‌برد.

در این تحقیق متخصصان نتایج 204 تحقیق قبلی درباره رابطه میان چاقی، افزایش وزن، دور کمر و 36 نوع سرطان را بررسی کردند.

آنان به ویژه ارتباطی قوی میان چاقی مفرط با سرطان‌های دستگاه گوارش و همچنین تومورهای مرتبط با هورمون در زنان یافتند.

شاخص توده بدنی (BMI)، برآورد چربی بدن براساس قد و وزن است. شاخص توده بدنی 5/18 تا 9/24 به عنوان وزن عادی تلقی می‌شود. BMI از ۲۵ تا 9/29 اضافه وزن و ۳۰۰ و بالاتر چاق درنظر گرفته می‌شود.

در مطالعه جدید همچنین مشخص شده است که BMI بالاتر با خطر ابتلا به سرطان مری، مغز استخوان، مجاری صفراوی، لوزالمعده، کلیه، کولون و مقعد در مردان و سرطان آندومتر در زنان جوان مرتبط است. این تحقیقات نشان می‌دهد فقط پنج کیلوگرم اضافه وزن نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد و کیسه صفرا را تا 50 درصد افزایش دهد.

این میزان افزایش وزن در مردان موجب افزایش ۹ درصدی احتمال ابتلا به سرطان روده و ۵۶ درصدی سرطان مجاری صفراوی و در بین زنان یائسه‌ای که از هورمون‌درمانی استفاده نمی‌کنند، باعث افزایش 11 درصدی احتمال ابتلا به این بیماری می‌شود.

بر اساس ارزیابی موسسه جهانی تحقیقات سرطان که سرمایه‌گذاری این تحقیقات را انجام داده است، در صورتی که شهروندان وزن طبیعی خود را حفظ کنند، فقط در انگلیس سالانه از 25 هزار مورد ابتلا به سرطان جلوگیری می‌شود. سپید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش مبتلا شدن به 11 سرطان با چاقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..