تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«خندوانه» ویژه‌برنامه راهیان نور دارد

رئیس بسیج صدا و سیما گفت: برنامه های پر مخاطب سیما مثل «خندوانه» به صورت تک قسمت ویژه به موضوع راهیان نور خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، نشست خبری مرکز بسیج سازمان صدا و سیما صبح امروز در مجتمع شهید آوینی این سازمان برگزار شد.

علی فروغی، رئیس بسیج سازمان صدا و سیما در این نشست ضمن اشاره به تولیدات این مجموعه طی مدت مسئولیت او افزود: تمرکز بر تولیدات شاخص گفتمانی یکی از نقاط اصلی توجه بسیج صدا و سیما بود که نتایج مثبتی نیز در پی داشت.

او با اشاره به تولیدات منتشر شده این سازمان گفت: نماهنگ برپاخیز، تولیدات موشن گرافیک و مجموعه های دیگری که از تولیدات بسیج سازمان است نشان می دهد این مجموعه خوشبختانه توانسته است گام مثبتی در راستای احقاق مطالبات مقام معظم رهبری بردارد.

فروغی ادامه داد امسال دیدیم که انعکاس جشنواره عمار در صدا و سیما به نحو بسیار مناسب تر نسبت به سال های قبل در رسانه ملی انجام شد که این امر نیز از جمله تلاش های بسیج سازمان بوده است. همچنین همکاری بسیار خوبی نیز با جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی داشته ایم که تولیدات فرهنگی در زمینه سریال فیلم و مستند را در پی داشته است.

رئیس بسیج صدا و سیما گفت:‌ استفاده از نیروهای نخبه و جوان در مرکز بسیج صدا و سیما نیز از جمله گام های مثبت این مجموعه بوده است. همچنین تقویت شبکه بسیج از وظایف اصلی ما بوده که بحمدالله توانسته ایم در این راستا نیز فعالیت های بسیار خوبی داشته باشیم؛ امروز هفت استان کشورمان فرمانده بسیج جدید دارند که ارتباطات خوبی را گرفته و فعالیت مثبتی دارند.

فروغی گفت: مسئله راهیان نور خوشبختانه طی سال های گذشته پیشرفت بسیار خوبی در جامعه داشته است. امسال پنج و نیم میلیون زائر در مناطق عملیاتی کشور حضور داشته اند که از نظر حجم افراد یعنی چیزی حدود دو برابر جمعیت حاضر در مراسم اربعین که این حجم احتیاج به فعالیت و خوراک فرهنگی بسیار زیادی نیز دارد. در این راستا مرکز بسیج سازمان صدا و سیما فعالیت های مربوط به پوشش راهیان نور را در این ایام جزو برنامه های اصلی این سازمان قرار داده است. به طور مثال امسال افزایش تولیدات و کاهش ارتباطات زنده را در پی خواهیم داشت ما معتقدیم که ارتباط زنده تلویزیونی نمی تواند آن عمق تاثیرگذاری و فضای اصلی آن مناطق را منتقل کند بنابراین تلاش می کنیم تا تولیدات سازمان را در این زمینه افزایش دهیم.

او ادامه داد: یکی از آفت های برنامه های تلویزیونی در سال های گذشته این بود که زمان و برنامه ها به گزارش دهی مسئولان می گذشت اما امسال در نظر داریم تا سوژه های مربوط به خود راهیان نور را پوشش دهیم از اتفاقات خاص این فضا و خادمین این مناطق همگی را سعی می کنیم به درستی پوشش دهیم. در خصوص برنامه های زنده تمرکز به هدفمندی کاهش کمیت و نظم کنداکتور، تکیه به توان مراکز استانی، پخش های 15 تا 30 دقیقه ای و ارتباط میان برنامه ای از جمله این برنامه ریزی هاست.

رئیس بسیج رسانه ملی گفت: در نظر داریم سطح ارائه را در کمیت کم کنیم تا مخاطب را دچار سیری کاذب نکنیم در عوض آن پختگی و عمق دهی مطالب را افزایش می دهیم تا پیام ما به درستی به مخاطب منتقل شود.

او همچنین افزود: در خصوص پخش مستندهای تلویزیونی نیز مستند 15 قسمتی راهیان نور دانشجویی از شبکه سه پخش خواهد شد. مستند 20 قسمتی راهیان نور دانش آموزی از شبکه دو، شبکه قرآن و شبکه افق پخش خواهد شد. مجموعه مستندهای مقایسه ای در خصوص اقدامات سایر کشورها برای بزرگداشت قهرمان های جنگی نیز به مرور از تمامی شبکه های سازمان پخش خواهد شد.

او ادامه داد ۱۰ شب برنامه زنده استودیویی از تهران خواهیم داشت که برنامه شبکه تهران از امشب به مدت هفت شب آغاز می شود. از روز دوم تعطیلات عید به مدت هفت شب نیز شبکه سه سیما به صورت شبانه و زنده پخش برنامه استودیویی خواهد داشت. همچنین گلچین آثار موفق سال های گذشته و مستندهای فاخر تک قسمتی نیز پخش خواهند شد.

فروغی با اشاره به تولیدات موسیقیایی این مرکز در خصوص راهیان نور گفت: چهار قطعه نماهنگ از خواننده های مطرح آقایان مثل رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی در مورد راهیان نور آماده شده است که به مرور زمان و از شبکه های گوناگون پخش خواهد شد.

او همچنین تصریح کرد: پنج قسمت موشن گرافیک، 10 قسمت کمیک موشن، 10 قسمت ماکت ویدئو نیز از شبکه های مختلف پخش خواهد شد. همچنین قطعات کوتاه راوی محور به صورت 75 قسمت پنج دقیقه ای، خاطرات طنز و شاد دفاع مقدسی از طرف هنرمندان رزمنده و راویان مختلف پخش خواهد شد.

 علی فروغی  اشاره کرد: تا امروز در مورد دفاع مقدس و مدافعان حرم بیشتر از وجهه حماسی این وقایع به وجهه غم انگیز آن پرداخته شده اما ما این نکته را در نظر داشته ایم تا وجه حماسی این رشادت ها را پررنگ تر جلوه دهیم.

او تاکید کرد: برنامه های مطرح و پر مخاطب سیما نیز هر کدام به صورت تک قسمت ویژه به موضوع راهیان نور خواهند پرداخت که در این زمینه به برنامه خندوانه و برنامه پایش می توان اشاره کرد.

به همه شبکه های رادیویی نیز هر کدام روزانه یک ساعت به موضوع راهیان نور می پردازند و نکته مهم این است که برنامه تحویل سال رادیو جوان و رادیو بهاران که از پر مخاطب ترین شبکه های رادیویی سازمان صدا و سیما هستند با حال و هوای دفاع مقدس و راهیان نوری اجرا خواهند شد.

علی فروغی در مورد تولیدات سریالی این مرکز گفت: آقای جلیل سامان، کارگردان خوب کشورمان سه گانه انقلاب و منافقین را که تولید مشترک مرکز بسیج و شبکه سه است را در حال تولید دارد. دو سریال دیگر نیز در مرحله نگارش داریم و یک کار در مرحله تحقیق و بررسی است. همچنین دو اثر سینمایی از مرکز بسیج در جشنواره سال آتی اکران خواهند شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««خندوانه» ویژه‌برنامه راهیان نور دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..