تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد۲۴۰۰شغل در بناب/اعطای ۱۵میلیاردریال تسهیلات برای مشاغل خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرج اللهی عصر یک شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب به کسب رتبه دوم شهرستان بناب در ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: این شهرستان با ایجاد ۲ هزار و ۴۰۰ شغل جدید بعد از مرکز استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

افزود: در سال جاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیشترین سهم کارآفرینی در بین ادارات را مربوط به اداراه جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای و نیز صنعت و معدن اعلام و تصریح کرد: بنیاد شهید و شهرک های صنعتی بناب در امر اشتغال و ثبت در سامانه رصد ضعیف تر از سایر ادارات عمل کرده اند.

ضرورت توسعه مدارس فنی و حرفه ای و رشته های فنی در بناب

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جویندگان کار در این شهرستان فاقد مهارت فنی و حرفه ای هستند؛ یادآور شد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز کاریابی این شهرستان برای یافتن شغل ثبت نام کرده اند که به علت عدم داشتن مهارت فنی از راهیابی به مراکز صنعتی و تولیدی باز می مانند.

فرج اللهی در ادامه سخنان خود بر توسعه مدارس فنی و حرفه ای و رشته های فنی در دانشگاه های این شهرستان تأکید کرد.

این گزارش می افزاید، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جویندگان کار در این شهرستان را افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا تشکیل می دهند، گفت: علیرغم وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان ۹۳ درصد جویندگان کار فاقد مهارت فنی و حرفه ای هستند.

بومی سازی اشتغال در شهرستان بناب

صمد اخلاصی بر بومی سازی اشتغال در شهرستان تأکیدکرد و افزود: متأسفانه اداراتی که مشمول مدیریت خدمات کشوری نبوده و مشمول قانون کار هستند بخش عمده ای از خدمات خود را به پیمانکاران واگذار می کنند و پیمانکاران نیز از افراد غیربومی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: مطابق شرایط عمومی پیمان پیمانکاران فقط می توانند ۱۵ درصد از افراد غیربومی استفاده کنند، به شرطی که نیروی مورد نیاز در منطقه وجود نداشته باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب همچنین خواستار حل مشکل شهرک صنعتی بناب شد و گفت: به علت اشباع شهرک صنعتی بناب سرمایه گذاران این شهرستان چاره ای جز مهاجرت به شهرک های صنعتی دیگر شهرها ندارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد۲۴۰۰شغل در بناب/اعطای ۱۵میلیاردریال تسهیلات برای مشاغل خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..