تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از شیر گرفتن بچه در شب، چاره کار چیه؟

بیدار شدن های شبانه ی کودک برای طلب شیر یکی از معضلات والدین است.

گاهی به نظر می رسد که تنها راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده نوشاندن شیر به کودک چه با شیر مادر چه با شیشه شیر می باشد، که البته این امر سریعترین راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده در هنگام شب است. اما مسئله ی اساسی آنست که تا زمانیکه شما از این راه حل برای خواباندن کودک خود در شب استفاده نمائید، کودک نیز به درخواست شبانه ی خود برای دریافت شیر ادامه خواهد داد. کودکانی که در شب مدام درخواست شیر از مادر خود دارند اغلب در طول روز از تغذیه ی مناسبی برخوردار نیستید. زیرا این کودکان اغلب کالری زیادی را در طول شب دریافت می کنند.

معمولاً کودکان نو پا بین 4 تا 6 دفعه در طول شب بیدار می شوند. اغلب این کودکان بدون کمک شما هم می توانند به خواب برگردند. اگر شما به منظور خواباندن کودک خود از روش شیر دان چه با شیر مادر و چه با شیشیه شیر استفاده می کنید، عملا به کودک خود یاد می دهید برای به خواب رفتن نیاز به شیر خوردن دارد، تا زمانیکه شما از تکنیک شیر دادن برای خواباندن کودکتان استفاده می کنید، کودک همچنان به بیدار شدنهای شبانه ی خود ادامه می دهد. مطمئن باشید که اگر کودک شما در طول شب شیر کمتری مصرف نماید و کالری های دریافتی شبانه اش کاهش یابد، آنگاه در طول روز بهتر غذا می خورد؛ به این دلیل است که کودکانی که مادرانشان از تکنیک شیر دادن برای خواباندنشان در نیمه ی شب استفاده می کنند، اغلب خوب غذا نمی خورند. بنابراین از لحظه ای که فکر می کنید آمادگی لازم را دارید سعی کنید شیوه ی خواباندن کودک خود را در نیمه ی شب عوض نمائید و مطمئن باشید که کودک با شیوه ی جدید شما کنار خواهد آمد. سعی کنید بجای اینکه در حالت دراز کشیده به کودک شیر دهید، وی را بنشانید و سپس به او شیر دهید. پس از هر بار شیر خوردن دندانهایش را پاک نمائید. سعی کنید بین اتمام شیر توسط کودک تا زمان خوابش 5 تا 10 دقیقه فاصله باشد تا کودک از فرایند شیر خوردن به منظور به خواب رفتن استفاده نکند. تحت هیچ شرایطی نگذارید کودکتان در هنگام شیر خوردن بخواب رود. سعی کنید در هنگام شیر خوردن برایش قصه ای بگوئید و پس از اتمام شیر خوردن دندانهایش را پاک کنند و سپس وی را به تختخواب برای خواباندن برده و قصه ی دیگری برایش تعریف کنید. 

شیوه های متعددی برای از شیر گرفتن کودک در طول شب می تواند به کار ببندید

سریعترین روش برای حذف شیر خوردن های شبانه ی کودک آنست که مادر از دادن شیر به کودک به منظور خواباندن کودک استفاده ننماید. یکی از روشهای دیگر مخلوط کردن شیر با آب است. سعی کنید در شب اول 4/1 آب اضافه کنید و تا شب چهارم این میزان را به 100 درصد آب برسانید. اینگونه کودک متوجه می شود که نوشیدن شیر تنها راه به خواب رفتن نیست. گاهی به نظر می رسد که تنها راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده نوشاندن شیر به کودک چه با شیر مادر چه با شیشه شیر می باشد، که البته این امر سریعترین راه حل برای خواباندن کودک بیدار شده در هنگام شب است.

اما مسئله ی اساسی آنست که تا زمانیکه شما از این راه حل برای خواباندن کودک خود در شب استفاده نمائید، کودک نیز به درخواست شبانه ی خود برای دریافت شیر ادامه خواهد داد. کودکانی که در شب مدام درخواست شیر از مادر خود دارند اغلب در طول روز از تغذیه ی مناسبی برخوردار نیستید. زیرا این کودکان اغلب کالری زیادی را در طول شب دریافت می کنند. معمولاً کودکان نو پا بین 4 تا 6 دفعه در طول شب بیدار می شوند. اغلب این کودکان بدون کمک شما هم می توانند به خواب برگردند. اگر شما به منظور خواباندن کودک خود از روش شیر دان چه با شیر مادر و چه با شیشیه شیر استفاده می کنید، عملا به کودک خود یاد می دهید برای به خواب رفتن نیاز به شیر خوردن دارد، تا زمانیکه شما از تکنیک شیر دادن برای خواباندن کودکتان استفاده می کنید، کودک همچنان به بیدار شدنهای شبانه ی خود ادامه می دهد. مطمئن باشید که اگر کودک شما در طول شب شیر کمتری مصرف نماید و کالری های دریافتی شبانه اش کاهش یابد، آنگاه در طول روز بهتر غذا می خورد؛ به این دلیل است که کودکانی که مادرانشان از تکنیک شیر دادن برای خواباندنشان در نیمه ی شب استفاده می کنند، اغلب خوب غذا نمی خورند. بنابراین از لحظه ای که فکر می کنید آمادگی لازم را دارید سعی کنید شیوه ی خواباندن کودک خود را در نیمه ی شب عوض نمائید و مطمئن باشید که کودک با شیوه ی جدید شما کنار خواهد آمد. سعی کنید بجای اینکه در حالت دراز کشیده به کودک شیر دهید، وی را بنشانید و سپس به او شیر دهید. پس از هر بار شیر خوردن دندانهایش را پاک نمائید. سعی کنید بین اتمام شیر توسط کودک تا زمان خوابش 5 تا 10 دقیقه فاصله باشد تا کودک از فرایند شیر خوردن به منظور به خواب رفتن استفاده نکند. تحت هیچ شرایطی نگذارید کودکتان در هنگام شیر خوردن بخواب رود. سعی کنید در هنگام شیر خوردن برایش قصه ای بگوئید و پس از اتمام شیر خوردن دندانهایش را پاک کنند و سپس وی را به تختخواب برای خواباندن برده و قصه ی دیگری برایش تعریف کنید 

شیوه های متعدد برای از شیر گرفتن کودک در طول شب

سریعترین روش برای حذف شیر خوردن های شبانه ی کودک آنست که مادر از دادن شیر به کودک به منظور خواباندن کودک استفاده ننماید. یکی از روشهای دیگر مخلوط کردن شیر با آب است. سعی کنید در شب اول 4/1 آب اضافه کنید و تا شب چهارم این میزان را به 100 درصد آب برسانید. اینگونه کودک متوجه می شود که نوشیدن شیر تنها راه به خواب رفتن نیست. حجم شیری را به کودک خود می دهید کم کنید. در طی چند شب میزان شیری را به کودک می دهید کاهش دهید. فقط سعی کنید این کار را تا آنجا که ممکن است به آرامی انجام دهید تا کودک وقت کافی برای تطابق دادن خود را با این فرایند داشته باشد. مثلاً در شب اول 200 میلی لیتر شیر دهید، در شب دوم 150 میلی لیتر و تا شب پنجم این میزان را به صفر برسانید. اگر کودکتان بجای شیر خوردن بیشتر راغب به مکیدن است از پستانک استفاده نمائید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از شیر گرفتن بچه در شب، چاره کار چیه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..