تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اساس علوم انسانی غربی وهم است/ حرکت تهاجمی نسبت به علوم انسانی غربی باید صورت گیرد

ساعت: 17:03 منتشر شده در مورخ: 1395/12/15 شناسه خبر: 1055767

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: علوم انسانی غربی پایه علمی ندارد و نگاهش به انسان مادی‌گرایانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «صبح توس»، آیت الله محمدصادق حائری شیرازی امروز در افتتاحیه سلسله نشست‌های مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: علوم انسانی یکی از مقدماتش انسان‌شناسی است و انسان از دیدگاه غرب و اسلام متفاوت است در نتیجه علوم انسانی غربی و علوم انسانی از منظر اسلام هم کاملا با هم تفاوت دارند.

وی بیان داشت: مباحثی چون مدیریت، اقتصاد، توسعه و امنیت که با انسان سروکار دارد جزء علومم انسانی به حساب می‌آید.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت علوم انسانی در بین سایر علوم افزود:: توسعه علوم تجربی هم با علوم انسانی مرتبط و گره خورده است.
وی در ادامه افزود: علوم انسانی عالم را مدیریت و دقیقا نقش دین را در عالم بازی می‌کند. دین وو علوم انسانی هر دو وارد تکلیف انسانی می‌شوند. همه رشته‌های علوم تجربی علم الاشیاء هستند و بشر به آن دست یافته است و اسمی از قائل در علوم تجربی آورده نمی‌شود ولی در علوم انسانی موردی نداریم که بدون ذکر قائل مساله‌ای را حل کند.
این عالم روحانی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: دانشمندان زمانیکه به این نتیجهه رسیده‌اند استعمال سیگار سرطان‌زا است چطور مجتهدی فتوای حرام بودن استعمال دخانیات را نمی‌دهد. معنای پزشکی اسلامی این نیست که نسبت به اینگونه موارد تردیدی وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: برخی با تکیه بر علم، خود را استغنا از دین می‌دانند در صورتی که اگر داربست دینن نباشد علم پیشرفت نخواهد کرد.
آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه علوم انسانی غربی وهمیات است و پایه علمی ندارد، اظهارر داشت: دین در مساله انسان شناسی به علم ولی بشر در موضوع انسان به وهم رسیده است و نتایج علوم انسانی غربی نگاه مادی‎گرایانه است.
وی ادامه داد: غرب معتقد است انسان معلول و شرایط علت است و اگر بعنوان مثال انسان مرتکبب جنایتی شود می‌گویند این جنایات به خاطر شرایط محیطی حاکم است وباید برای جلوگیری از جنایت او را فقط زندانی کرد ولی اسلام علاوه بر در نظر گرفتن شرایط، انسان را مختار و دارای قدرت تعقل می‌داند که اگر هر کار خوب و شری انجام دهد بر اساس اختیار خود است.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: دیگر دوره برخورد دفاعی تمام شده و زمانن حرکت تهاجمی است؛ امروز باید به سمت علوم انسانی غرب حمله و آن را ریشه‌کن کرد و در نهایت ثابت کرد که خروجی مکتب اسلام علمی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اساس علوم انسانی غربی وهم است/ حرکت تهاجمی نسبت به علوم انسانی غربی باید صورت گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..