تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وظیفه مدرسه خلق فرصت های یادگیری برای انواع استعداد، علاقه و توانمندی است

به گزارش ایرنا ، علی زرافشان یکشنبه در جمع معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش و معانین آموزشی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای کشور در شیراز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت ها و عرصه های مختلف وجودی انسان تعریف شده که یکی از این ساحت ها ساحت اقتصادی و حرفه ای است .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: این امر نشانگر آن است که یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت شناسایی دانش آموزان با توانمندی ویژه در حوزه اقتصاد و حرفه و ایجاد فرصت یادگیری برای آنها برای بروز خلاقیت و نوآوری است.
وی گفت:در حوزه آموزشی مهارتی هم اکنون چهار جشنواره در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور برگزار می شود که این اقدام می تواند موجب شناسایی استعداد های برتر و ایجاد فرصت رشد استعداد ها برای دانش آموزان شود.
زرافشان افزود: فضای عمومی کشور در خدمت توسعه آموزش های مهارتی و حمایت از کار آفرینان و دانش آموزانی است که با شناسایی استعداد های مهارتی خود رشد یافته اند.
وی گفت: در برنامه درسی ملی در حوزه یادگیری کار و فناوری، دانش آموزان به سه گروه تقسیم دشه اند که آموزش و پرورش وظیفه دارد برای این سه گروه فرصتی فراهم کند تا در دوره دوم متوسطه بتوانند به آموزش های نیمه تخصصی و مهارتی دست یابند.
وی افزود: از بین این گروه ها دو گروه مخاطب آموزش های مهارتی هستند ، گروه اول دانش آموزانی هستند که با کسب مهارت های لازم و بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد بازار کار می شوند و گروه دوم نیز پس از اخذ مدرک کاردانی به عنوان تکنیسین وارد بازار اشتغال می شوند .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از 67 درصد جمعیت شاغلان کشور دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند و این فارغ التحصیلان مدارس بویژه از هنرستان ها هستند که نیروی کار ماهر را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه مطمئن ترین و کیفی ترین مجموعه آموزشی مهارتی کشور در سازمان آموزش فنی و حرفه ای است گفت : در همکاری های بین دو دستگاه در ابتدا باید ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای را شناسایی کنیم تا زمینه استفاده مناسب از آن را برای دانش آموزان فراهم کنیم.
همچنین در این نشست معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این سازمان ظرفیت مناسبی برای کمک به آموزش و پرورش دارد.
سید علی موسوی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال 75 حدود 16 هزار تن را تحت آموزش قرار داد و در سال 93 نیز این تعداد به 23 هزار تن افزایش یافته است.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در تعامل آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،رفع موانع و مشکلات موجود باید در سطح استان ها و با توجه به ظرفیت های موجود انجام شود.
موسوی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با در اختیار داشتن بیش از 60 سامانه مختلف و امکانات آموزشی مناسب می تواند به آموزش و پرورش کمک شایسته ای انجام دهد.
خبرنگار:سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وظیفه مدرسه خلق فرصت های یادگیری برای انواع استعداد، علاقه و توانمندی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..