تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آجیل و خشکبار شب عید بیماری زا و سمی را بشناسید

آجیل و خشکبار شب عید بیماری زا را بشناسید.تولید این سم در آجیل و خشکبار، بویژه پسته که در پوسته قرار دارد.

آجیل و خشکبار شب عید بیماری زا و سمی را بشناسید

آجیل و خشکبار شب عید

افراد به منظور تهیه آجیل شب عید خود باید نهایت دقت را به خرج دهند و تنها آن را از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت خریداری کنند.

آجیل و خشکبار شب عید بیماری زا و سمی را بشناسید

فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آجیل شب عید بیان کرد: آجیل ماده‌ای سرشار از پروتئین و کالری است و به نوبه خود محصول مفیدی برای بدن محسوب می‌شود. البته این در صورتی است که به آن نمک و مواد افزودنی اضافه نشده باشد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که آجیل مستعد رشد انواع قارچ‌ و باکتری‌ها است و بخصوص قارچی به نام آفلاتوکسین است بنابراین افراد باید حتما از مغازه و شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت نسبت به خرید آجیل شب عید خود اقدام کنند.

وحید تصریح کرد: تولید این سم در آجیل و خشکبار ، بویژه پسته که در پوسته قرار دارد، در صورت عدم رعایت نکات لازم و مناسب نگهداری بسیار سریع و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛نگهداری صحیح آجیل و خشکبار و خرید آجیل نو از مواردی است که مردم باید در آستانه سال جدید و افزایش مصرف آجیل به آن توجه کنند زیرا نگهداری نادرست این اقلام می‌تواند باعث تولید سم آفلاتوکسین، به عنوان عامل سرطان زا منجر شود.

باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آجیل و خشکبار شب عید بیماری زا و سمی را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..