تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سلطه گرانی بر بازار میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: با ورود پرتقال‌های وارداتی از مصر قیمت انواع پرتقال در هفته آینده با کاهش قیمت روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در یک ماه اخیر بازار میوه و صیفی جات با نوسانات بسیاری روبرو شد به طوری که قیمت انواع میوه در بازار روند صعودی به خود گرفت و دلیل این نوسانات از سوی مسئولین بارندگی‌های اخیر در مناطق جنوبی کشور اعلام شد.

این نکته جای سوال دارد که با کاهش بارندگی‌ها و امکان جابه‌جایی بار میوه از جنوب کشور به شهرهای دیگر، چرا هنوز قیمت‌ها روند صعودی خود را حفظ کرده است؟

حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که مردم اغلب به فکر تهیه میوه باکیفیت و با قیمت مناسب هستند، این نوسانات قیمت به قدری ادامه‌دار بوده که بیشتر مردم نگران تامین میوه مورد نیاز خود در شب عید هستند.

از طرفی بازار میوه شب عید فرصت مناسبی برای افراد سودجو به حساب می‌آید و این مورد باعث می‌شود تا برخی از افراد که امکان ذخیره میوه را دارند به دپو میوه برای شب عید مشغول شده و با کاهش عرضه میوه، بازار این کالای مهم در روزهای پایانی سال را متلاطم کنند.

در همین راستا حسین مهاجران در گفت‌وگو با میزان، در خصوص بازار میوه و تغییرات قیمت آن نسبت به هفته گذشته اظهار کرد: قیمت‌ انواع میوه نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و در این بین تنها قیمت پرتقال والنسیا کاهش 500 تومانی را داشته است.

وی افزود: قیمت هرکیلو پرتقال والنسیا بین 3 هزار تا 5 هزار تومان، پرتقال جنوب بین 8 هزار تا 9 هزار تومان و قیمت نارنگی مانند هفته گذشته کیلویی 11 هزار تومان در میادین تره‌بار به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار قیمت انواع سیب در بازار را این گونه بیان کرد: هرکیلو سیب درجه یک بین 4 هزار و 500 تا 6 هزار تومان، سیب قرمز بین 2 هزار و 500 تا 5 هزار تومان و سیب درجه 2 با قیمت 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان فروخته می‌شود.

مهاجران با بیان افزایش قیمت موز در بازار خاطرنشان کرد: هرکیلو موز بین 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 500 تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد و هرکیلو کیوی 3 هزار و500 تا 4 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اتمام فصل انگور گفت: انگورهای موجود در بازار قاچاق بوده و هرکیلو با قیمت 25 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار درخصوص قیمت میوه و شرایط بازار در شب عید خاطرنشان کرد: وضع میوه در شب عید تغییر خواهد کرد و با ورود میوه از انبارهای ذخیره سازی و افزایش عرضه قیمت‌ها با رشد روبرو نخواهد شد.

مهاجران با بیان واردات پرتقال از مصر در هفته آینده گفت: از هفته آینده با ورود پرتقال مصری به بازار، قیمت انواع پرتقال کاهش پیدا می‌کند و در روزهای پایانی سال با افزایش عرضه، قیمت‌ها تا حد زیادی کنترل خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سلطه گرانی بر بازار میوه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..