تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر عفونت بارداری بر جنین، سقط میشه؟

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: عفونت های سایتومگا لوویروس و سرخجه در بارداری بیشترین عوارض جنینی را به دنبال دارد، ولی بدان معنا نیست که هیچ ویروسی دیگر نمی‌تواند بارداری سالم را تهدید کند. دکتر آزاده حافظی با بیان این که بیماریهای ویروسی در جوامع مختلف از شیوع بالایی برخوردار هستند، افزود: شاید ابتلا به این عفونت‌ها در شرایط عادی نگران کننده نباشد، ولی برای یک زن باردار عوارض و مشکلات جدی را به همراه دارد. وی با بیان این که شدت این عوارض با توجه به نوع عفونت و سن بارداری متفاوت است، گفت: حتی عدم بروز مشکلات مادری و جنینی متعاقب ابتلا به عفونت‌های ویروسی مشغله‌های ذهنی را برای افراد به همراه دارد، لذا آشنایی گروه پزشکی درارتباط با نحوه برخورد با این بیمارهای ضروریست. دکتر حافظی از عفونت‌های ویروسی شایع به عفونت‌های ‹سایتومگالوویروس›، ‹سرخجه›، ‹سرخک›، ‹مونوکلوزعفونی›، ‹هپاتیت‌های ویروسی›، ‹HIV ›، ‹تب خال›، ‹زگیل› (پایلومای انسانی) و‹آنفلوآنزا› اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری موارد مشاهده شده زن بارداری به علت ابتلا به یک بیماری ویروسی که نیازی به سقط ندارد، فقط به دلیل ترس ایجاد شده، جنین خود را ازدست داده است. وی با اشاره به این که شیوع عفونت های ویروسی در بارداری از شیوع این عفونت در جمعیت عادی برابر است، تصریح کرد: بیماریهای شایع آبله مرغان، سرخک، سرخجه، آنفلوآنزا و هپاتیت هستند ولی عفونت سایتومگالوویروس نیز با شیوع کمتر به دلیل ایجاد عوارض جدی حائز اهمیت است. وی در پایان با بیان این که خوشبختانه یک بار ابتلا به بسیاری از عفونت های ویروسی ایمنی لازم را ایجاد می‌کند، یادآور شد: هنوز واکسنی برای عفونت سایتومگالوویروس تهیه نشده بنابراین توصیه می‌شود در ابتدای بارداری ایمنی مادر آزمایش و در صورت ابتلای مادر به ویروس جدید تا مدتی اجازه بارداری داده نشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر عفونت بارداری بر جنین، سقط میشه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..