تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علم و فکر را نمی‌شود بازور قدرت بر جامعه تحمیل کرد

علم و فکر را نمی‌شود بازور قدرت بر جامعه تحمیل کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در سلسله نشستهای مرجعیت علمی وفصل تحول علوم انسانی گفت: جریان سکولارسازی با بوجود آمدن دارالفنون با مدیریت دو مزدور به نامهای میرزا ملکم خان و آخوندزاده در ایران شروع شد.

وی افزود:مزدوران غرب در دارالفنون علوم تجربی را از دین جدا کردند و غرب را به عنوان مرجع علمی به مردم معرفی کردند.

امام جمعه مشهد گفت:علم وایمان دو موضوعی است که قرآن در جریان توسعه انسانی که اصل در اندیشه و مبانی دینی مطرح می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: افکار را شاید بتوان با تزویر بر مغز مردم جای داد، اما علم و فکر را نمی‌شود بازور قدرت بر جامعه تحمیل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:در حال حاضر دانشگاه به عنوان یک مکان عبادت مطرح است اماباید سکولارسازی را در دانشگاه از بین بردو مبانی معرفتی دینی را وارد علوم انسانی کرد.

آیت الله حائری شیرازی استاد حوزه ودانشگاه هم در این نشست گفت::علوم تجربی وابسته به انسان شناسی نیست و علوم انسانی مقدماتش انسان شناسی است.

وی افرود:انسان از دیدگاه غرب و اسلام متفاوت است از این جهت ما علوم تجربی را به عنوان علم می‌پذیریم و نحوه کاربرد به علوم انسانی مربوط می‌شود.

استاد حوزه ودانشگاه گفت:اقتصاد، امنیت، تربیت و مدیریت با انسان و علوم انسانی ارتباط دارد و عالم را مدیریت و اداره میکند.

نخستین سلسله نشستهای مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی با حضور اساتید و دانشجویان و طلاب در دانشگاه امام رضا مشهد برگزارشد.

انتهای پیام//ف. ج.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علم و فکر را نمی‌شود بازور قدرت بر جامعه تحمیل کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..