تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله بروجردی تحولی عظیم در مرجعیت شیعه به وجود آوردند‌

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام حسینی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله بروجردی گفت: ایشان از تیزهوشی در مقام فتوا دادن بودند و در مسائل علمی و اجتماعی از ویژگی‌های خاصی در حوزه تحولی برخوردار بودند.
 
عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم بابیان اینکه آیت‌الله بروجردی در تحقیق، مرجعیت و حتی زعامت حوزه‌ها تحولی عظیم به وجود آوردند، گفت: ایشان سبکی را در زمینهٔ علمی از خود به یادگار گذاشتند که در سابق کم اتفاق افتاده بود، تا قرن 8 حوزه‌های علمیه شیعه در مباحث علمی نظرات علمای شیعه و سنی را باهم تطبیق می‌کردند، آیت‌الله بروجردی سبکی در اجتهاد به نام فقه مقارنه به وجود آوردند.
 
وی بیان کرد: تفکر آیت‌الله بروجردی در فقه اصول تقریبی سبب تأسیس مجمع جهانی فقه تطبیقی شد، آن‌چنان‌که در الازهر کرسی فقه جعفری به رسمیت شناخته شد، همچنین مرحوم آیت‌الله بروجردی دارای کتب متعددی است، ایشان حاشیه‌ای بر کفایه دارند که این حاشیه از بین رفته است.
 
حسینی‌گرگانی ادامه داد: در رجال و فقه نوشته‌های ایشان ثبت‌شده است اما تقریرات درس‌های مرحوم آیت‌الله بروجردی چاپ‌نشده و تنها برخی از آن‌ها به چاپ رسیده است.
 
عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم یکی از برکات این پیش کنگره نکوداشت را احیای آثار مغفول مانده مرحوم آیت‌الله بروجردی بیان کرد و گفت: در پی آن هستیم که آثار ایشان را به چاپ برسانیم، به همین جهت از همه مجامع و مراکز درخواست می‌کنیم در این قسمت به انجمن اصول فقه یاری رسانند، و یکی از برکات این نکوداشت معرفی آثار ایشان است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این کنگره بین‌المللی آثار تقریبی و آثار مرجعیت ایشان مورد مداقه قرار خواهد گرفت، همچنین مقام معنوی ایشان باید موردبررسی قرار گیرد از همین رو درخواست می‌شود که مراکز علمی، مجامع علمی، مجمع تقریب جهانی و حوزه علمیه قم برای احیای آثار آیت‌الله بروجردی کمک و همیاری کنند.
 
عضو هیئت مدیره انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: 4 نشست مقدماتی که شامل پیش نشست اصول علمی فقه، پیش نشست علم فقه، پیش نشست علم رجال و پیش نشست علمی دیدگاه‌های اجتماعی و تربیتی آیت‌الله بروجردی بودند برای برگزاری این پیش کنگره داشتیم.
 
انتهای پیام/ح



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله بروجردی تحولی عظیم در مرجعیت شیعه به وجود آوردند‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..