تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه علمای بحرین در واکنش به بازداشت شیخ محمد القشمعی

به گزارش «شیعه نیوز»، علمای بحرین در پی بازداشت شیخ محمد القشعمی و فرزندانش و تنی چند از بانوان و جوانان بحرینی به اتهام پناه دادن به جوانان انقلابی در بیانیه ای ضمن تاکید بر بر پناه دادن به مظلومان ، عدم پناه داده به پناه جویان را خروج از دایره ولایت الهی دانستند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

(... وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ) - الأنفال 74

خداوند متعال مومنینی را که برادران مهاجر و مبارزشان را با فدای مال و جان خود در راه خدا یاری رسانند مقام بلند مرتبه ای بخشیده ، کسانی که هدفشان آزادی بشریت از جور بندگی و خضوع در برابر غیر خداوند و نجات زمین از فساد مفسدان و طغیان مستکبران است.

خداوند آنان را لایق همان نشانی دانسته که به مهاجرین و مبارزین عطا فرموده و آن نشان "مومنین حقیقی" ست و آنان را به "مغفرت و روزی بی حساب" وعده دادهدایت. پس گوارا باد بر همه "طوعه" ها (بانویی که به حضرت مسلم ع در کوفه پناه داد) و هر آنکه مسلمانی را از ظلم ظالمان و خشونت متجاوزان پناه داد ، مژده باد بر آنان این ایمان استوارشان و مبارک باد بر آنان آنچه خداوند به ایشان از مغفرت و رزق بی حساب وعده داده که حساب  آن فقط در نزد پروردگار است.

وإن "من قصد إليه رجل من إخوانه مستجيرًا به في بعض أحواله فلم يجره بعد أن يقدر عليه، فقد قطع ولاية الله عز وجل" كما ورد عن الإمام الكاظم (عليه السلام).

و براستی که بفرموده امام کاظم ع : "هر که مردی از برادرانش از او در امری پناه جست و او در حالیکه قادر بود پناهش نداد همانا ولایت خداوند عز وجل بر خود را قطع نموده است. ( از دایره ولایت خارج شده) . "

و همچنین از امام صادق ع روایت شده : "هر مومنی که برادر مومنش را در حالیکه قادر به یاری رساندنش است خوار نماید ، خداوند در دنیا و آخرت او را خوار خواهد نمود."

از خوار شدن خود و اهل مان در درگاه الهی به حضرتش پناه میبریم، و افتخار مینماییم به هر مومنی که به هر بی پناهی که مورد ظلم و دشمنی  واقع شده پناه دهد ، و قاطعانه به ملت شریف مان ایمان داریم که از دایره ولایت الهی خارج نشده و سبب قطع ولایت خود با خداوند و مومنین با عدم پناه دادن به پناه جویان نخواهند بود.

(فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ).

والحمد لله رب العالمين

علمای بحرين

٥ جمادى الآخرة ١٤٣٨هـ

٤ مارچ ٢٠١٧م

14 اسفند 1395




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه علمای بحرین در واکنش به بازداشت شیخ محمد القشمعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..