تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت نانو بیوحسگرهای الکتریکی در دانشگاه تهران

ساخت نانو بیوحسگرهای الکتریکی در دانشگاه تهرانمحمد عبدالاحد محقق دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون توانستیم سیستمی بر اساس همکنش سلول‌های سرطانی با نانو ساختار‌ها که یک سری تجزیه تحلیل هایی انجام می‌دهد را طراحی و بسازیم که کمک می‌کند شناخت پروسه سلولی به راحتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته یکی از کاربردهای این سیستم شناسایی پروسه سلول‌های سرطانی است و می‌توان از این دستگاه در خصوص تغییرات سایر سلول‌ها در بدن افراد استفاده کرد.

این محقق دانشگاه تهران بیان کرد: سلول‌های سرطانی از نظر باز تولید، چسبندگی، نرخ تقسیم، بلوغ و عملکرد با سلول‌های سالم تفاوت دارند که باعث تاثیر در سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی ثبت شده از این سلول‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح حسگرهای امپدانس الکتریکی بر پایه نانو ساختار‌های سیلسیومی و کربنی ساخته شده که با مشاهده پاراکترهای دی الکتریک غشا سلول‌ها به شناسایی حالت فیزیولوژی سلولی می‌پردازد.

عبدالاحد عنوان کرد: این سیستم می‌تواند اثر داروهای ضد سرطان را روی سلول‌های سرطانی مورد بررسی قرار دهد.

این محقق دانشگاه تهران تصریح کرد: الگوی الکتریکی قابل تمایزی برای بررسی پاسخ سلولهای اپیتلیال و مزانشیمال در حالت‌های فیزویولوژی مختلف بر مبنای این فرایند به دست آمده، همچنین پاسخ سلول‌های سرطانی به داروهای ضداسکلت سلولی با داده‌ها دی الکتریک غشا به خوبی تطابق داشت.

وی یادآورشد: نانو لوله‌های کربنی، نانو سیم‌های و نانو خارهای سیلیکونی بر روی بستر‌های سیلیکن و شیشه نانو زبر شده به عنوان الکترودهای حساس استفاده شدند و نهایتا اندازه و فاز امپدانس الکترکی به عنوان الگوی پاسخ برای تشخیص سلول‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت نانو بیوحسگرهای الکتریکی در دانشگاه تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..