تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهداف بودجه‌های سالیانه آنطور که مدنظر است، محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت تا چه میزان به اصول خود پایبند بوده است؟ / حضور فعال بخش خصوصی نباید فدای اهداف انتخاباتی شودمنصور مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سؤال که آیا زمزمه هایی از کاهش تصدی گری دولت در بودجه سال آتی به گوش می‌رسد، افزود: رقمی بالغ بر ۳۷۱ میلیارد تومان از بودجه سال آتی به دستگاه‌های دولتی اختصاص می‌یابد، که حدود ۱۱۳ میلیارد تومان آن ناشی از درآمدحاصل از فروش نفت بوده و مابقی آن به مالیات، گمرکات و اوراق مشارکت مختوم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به موارد فوق می‌توان دریافت که این امرنشأت گرفته از دو عامل کاهش تصدی گری دولت و کاهش وابستگی به بودجه نفتی است.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش بر مصوبات موجود در این لایحه خرده گرفت و افزود: بیش از ۸۰ درصد از بودجه صرف هزینه‌های جاری شده و مابقی آن به پروژه‌های عمرانی نیمه کاره مربوط است و از آنجایی که در حوزه عمرانی کشور با رکود روبه رو هستیم لذا اعتبارات این بخش از طریق اسناد خزانه تأمین می‌شود.

به گفته وی با توجه به وضعیت موجود در این حوزه پروژه‌های دولت به درستی انجام نمی‌شود علاوه بر این، همیشه کلیه اهداف بودجه‌های سالیانه آنطور که مدنظر است، محقق نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال آتی شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی خواهیم بود، گفت: توجه به این بخش در برنامه‌های دولت لحاظ شده ، اما با توجه به وجود برخی از قوانین دست و پاگیر دولتی، بخش خصوصی عموماً از حضور فعال در عرصه اقتصادی کشور امتناع می‌کند.

انتهای پیام/                 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهداف بودجه‌های سالیانه آنطور که مدنظر است، محقق نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..