تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر اقتصاد فرانسه: اعتماد بانک ها را برای همکاری با ایران جلب می کنم

کد خبر: ۴۹۱۵۶۵

۶۲  بازدید

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه درباره تردید برخی بانک های بین المللی برای همکاری با ایران به دلیل نگرانی از تحریم های پیش از امضای برجام گفت: من برای جلب اعتماد این بانک ها نسبت به همکاری با بانک های ایرانی می کوشم و مطمئنم این اعتماد را ایجاد می کنم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه درباره تردید برخی بانک های بین المللی برای همکاری با ایران به دلیل نگرانی از تحریم های پیش از امضای برجام گفت: من برای جلب اعتماد این بانک ها نسبت به همکاری با بانک های ایرانی می کوشم و مطمئنم این اعتماد را ایجاد می کنم.
 
«میشل ساپن» پس از دیدار با همتای ایرانی خود در تهران درباره راه های اعطای اعتبار برای حمایت از طرح های مشترک اضافه کرد: در این زمینه ابزارهای جدیدی مانند اعتبار خزانه داری به کار می گیریم که قرار است از طرف بانک های فرانسوی به شرکت های دارای شریک ایرانی داده شود تا بتوانند همکاری های خود را توسعه دهند.
 
ساپن گفت: اعتماد کافی بین ایران و فرانسه وجود دارد و این اعتماد و علاقه، نزد بسیاری از شرکت های فرانسوی برای همکاری های مشترک وجود دارد و باید همه کارگزاران بانکی نیز بتوانند با اعتماد کامل همکاری کنند.
 
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم اطمینان و همکاری لازم بین بانک های مرکزی برای تامین منافع هر 2 طرف، به وجود بیاید که به اعتقاد من، در این زمینه خوب پیش رفته ایم و مسائل در مسیر خوبی در حال پیشرفت است.
 
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
 
** فرانسه برای خروج دایمی ایران از فهرست کشورهای غیرهمکار FATF اقدام کند
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: در فضای پس از برجام، شرایط بسیار مناسبی هم در زمینه تجارت هم همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بین ایران و فرانسه به وجود آمده است.
«علی طیب نیا» افزود: ما در دیدار امروز در مورد چگونگی توسعه روابط دوجانبه صحبت و سعی کردیم برخی محدودیت ها و موانع موجود را شناسایی کنیم.
 
وی یکی از این محدودیت ها را «روابط بین بانکی» خواند و گفت: خوشبختانه در مدتی کوتاه، گام های خوبی را در این ارتباط برداشتیم و امروز 2 بانک ایرانی مستقر در فرانسه (بانک های ملی و تجارت) روابط کارگزاری خود را با بانک های فرانسوی برقرار کرده اند و می توانند از فرصت روابط بین بانکی استفاده کنند.
طیب نیا افزود: امروز ما یک گام از نشست های پیشین با دولت فرانسه جلوتر رفته ایم؛ یعنی روابط بین بانکی برقرار شده است و صحبت ما درباره احیا و تقویت روابط بانک های مرکزی 2 کشور بود. در همین ارتباط طرف فرانسوی به نمایندگی از سوی بانک مرکزی خود، از رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به فرانسه و گفت و گوی مستقیم در این زمینه دعوت کرد.
 
وی ادامه داد: ما همچنین درباره اقدام ها و گام های موثر ایران در زمینه اصلاح نظام بانکی و استقرار ضوابط و استانداردهای مبارزه با پولشویی با طرف فرانسوی صحبت کردیم که در عمل جمهوری اسلامی را به کشوری پیشتاز در منطقه از این لحاظ تبدیل کرده است.
 
طیب نیا تاکید کرد «انتظار داریم بر اساس اقدام های انجام گرفته تاکنون، در ژوئن امسال (خردادماه آتی) با همکاری فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی از فهرست کشورهای غیرهمکار اف.ای.تی.اف (FATF) به طور دائم خارج شویم».
 
گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) یک گروه بین دولتی است که کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
 
گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.
 
جمهوری اسلامی ایران امسال به طور موقت از فهرست کشورهای غیرهمکار اف.ای.تی.اف خارج شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر اقتصاد فرانسه: اعتماد بانک ها را برای همکاری با ایران جلب می کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..