تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقتباس جدید رمان «گونتر گراس» روی صحنه

به گزارش سینما خبر: اقتباس جدیدی از «طبل حلبی» نوشته «گونتر گراس» نویسنده فقید برنده نوبل ادبیات در «برادوی» اجرا می‌شود. اقتباس جدید رمان «گونتر گراس» روی صحنه می‌رود
 «برادوی ورلد» نوشت: تئاتر «برادوی» در فصل جدید خود میزبان اجرای جدیدی از رمان «طبل حلبی» گونتر گراس، نویسنده و شاعر برجسته آلمانی خواهد بود.

«مایک شپرد» سازنده این اثر نمایشی است که قرار است در آن به شیوه‌ای نو به سوال‌هایی همچون ما که هستیم و چطور زندگی می‌کنیم،‌ بپردازد. «کارل گروس» نویسنده متن این نمایش است و موسیقی آن را «چارلز هیزلوود» ساخته است.

«شپرد» درباره این اثر گفت: این یک طنز تلخ موزیکال است و قرار است اثری خنده‌دار، خشمناک و مملو از امید درآید؛ ‌داستانی به ظرافت بال‌های شب‌پره و درخشندگی لبه اره.

«گونتر ویلهلم گراس» رمان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس، تصویرگر، مجسمه‌ساز و نقاش آلمانی متولد ۱۶ اکتبر ۱۹۲۷ در شهر «دانتسیگ» بود که در سال ۱۹۹۹ به عنوان برنده‌ جایزه نوبل ادبیات معرفی شد. این نویسنده سرشناس در سال ۱۹۵۹ با نگارش رمان «طبل حلبی» که به ۲۴ زبان ترجمه شده است به شهرت رسید.

او رمان کوتاه «موش و گربه» را در سال ۱۹۶۱ به چاپ رساند و در سال ۱۹۶۳ «سال‌های سگی» را روانه‌ بازار کتاب کرد. این آثار که هر سه به ظهور نازیسم پرداخته‌اند، به عنوان «سه‌گانه‌ دانتسیگ» معروف‌اند.

یکی از جنجالی‌ترین رخدادهای زندگی «گراس»، مصاحبه‌ او درباره‌ کتاب «پوست کندن پیاز» در سال ۲۰۰۶ بود که طی آن اعتراف کرد زمانی عضو ارتش نازی بوده، در حالی‌که پیش از آن تصور می‌شد او به علت آن‌که خیلی جوان بوده، در ارتش نازی عضویت نداشته است.

جایزه «کارل گئورگ بوشنر» سال ۱۹۶۵، جایزه‌ «توماس مان» ۱۹۹۶، جایزه‌ «پرنس آستوریاس» ۱۹۹۹ و دکترای افتخاری دانشگاه آزاد برلین از جمله افتخارهای این نویسنده‌ بزرگ آلمانی هستند.

«گونتر گراس» در طول دوران نویسندگی‌اش در گونه‌های مختلف نمایشنامه،‌ شعر و ادبیات‌ داستانی قلم می‌زد. «موش و گربه»‌، «سال‌های سگی‌»، «ماده موش»، «قرن من»، «آخرین رقص» و «از دفترچه خاطرات یک حلزون» از جمله مشهورترین کتاب‌های این نویسنده هستند. شرایط و رخدادهای سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین دغدغه‌های «گراس» بودند که انعکاس آن‌ها در آثارش هوایداست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقتباس جدید رمان «گونتر گراس» روی صحنه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..