تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه برای حل اختلافات اخیر

دیدار وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه برای حل اختلافات اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، «بینالی ییلدریم»، نخست‌وزیر ترکیه، امروز (شنبه) پس از تماس تلفنی با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، اعلام کرد وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه هفته آینده با یکدیگر دیدار و درخصوص مسائل بوجود آمدۀ اخیر، گفتگو خواهند کرد. 

روابط میان آنکارا و برلین، در روزهای اخیر به‌دلیل بازداشت یکی از خبرنگاران روزنامه «دی ولت» آلمان دستخوش تغییر شده است. 

برلین پنج‌شنبه گذشته، در واکنش به بازداشت «دنیز یوجل»، خبرنگار روزنامه «دی ولت» آلمان از سوی آنکارا به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی، از برگزاری اجتماع انتخاباتی که قرار بود در شهر «اشتوتگارت» و برای تبلیغ همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه برگزار شود، جلوگیری کرد. «بکر بوزداغ»،  وزیر دادگستری ترکیه، قرار بود در این گردهمایی، سخنرانی کند. بوزداغ نیز در واکنش به این اقدام از دیدار با همتای آلمانی خود منصرف شد و سفرش به آلمان را نیمه تمام گذاشت.

از سوی دیگر، شهردار کلن آلمان نیز برنامه دیدارش با «نیهات زیبکچی»، وزیر اقتصاد ترکیه، که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود را لغو کرد. 

این اقدامات برلین انتقاد شدید آنکارا را به‌دنبال داشت. به طوری که، وزارت خارجه ترکیه با احضار سفیر آلمان در آنکارا مراتب اعتراض این کشور را به وی ابلاغ کرد. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه برای حل اختلافات اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..