تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستای مصر در ایران را بشناسید + تصاویر

روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهر جندق از توابع بخش خور استان اصفهان قرار دارد.


روستای مصر

در 45 کیلومتری شرق شهر جندق از توابع بخش خور استان اصفهان قرار دارد. روستای مصر با حدود 180 نفر جمعیت در کویر مرکزی ایران قرار دارد. روستای مصر که به مثابه جزیره ای کوچک در شن های روان است این روزها از مهمترین و جذابترین مکانهای دیدنی ایران به حساب می آید.

از دیدنی های روستای مصر باید به دریاچه نمک سلکنون، تخت عروس، تخت عباسی، نیزار مصر، چال سلکنون، رمل های ماسه ای و... اشاره کرد. در مورد نیزار مصر باید گفت که این محدوده در 6 کیلومتری شرق روستای مصر واقع شده و بلندی برخی از نی های آن گاهی به 4 متر می رسد.

 روستای مصر در ایران را بشناسید

رمل ها (ماسه بادی) از اصلی ترین جاذبه های کویر مصر هستند. پشته های شنی از ماسه روان که تا پشت دیوار خانه های روستایی سرک کشیده اند. تجربه تماشای وسعت زرد رنگ رمل ها در کویر مصر و پیاده روی با پاهای برهنه بر روی شن های روان کویر مصر تجربه ای به یادماندنی خواهد بود که هرگز از ذهنتان پاک نمی شود. گله های شتر و شترسواری درلا به لای تپه های ماسه ای مصر نیز از تجربه های به یاد ماندنی کویر مصر است.

شبهای کویر در آسمان روستای مصر چیز دیگری است. گویی ستارگان به زمین آمده اند تا شما بتوانید آنها را بچینید. سکوت ، شب ، ستارگان روشن و وسعت بی انتها در روستای مصر آرامشی القا میکند که باید تجربه کرد.
بسیاری از منجمان ایرانی و خارجی آسمان صاف و تاریک این مکان را برای برپایی کارگاه های رصدی خود انتخاب می کنند.

روستای مصر با دو روستای بسیار کوچک دیگر به نامهای امیرآباد و فرحزاد دریک خط شمالی– جنوبی به طول حدود 6 کیلومتر واقع شده اند.

 روستای مصر در ایران را بشناسید


روستای امیرآباد

در فاصله 2 کیلومتری روستای مصر قرار دارد که دارای تپه های شنی و پوشش گیاهای غنی از درختچه های گز، تاق، نخلهای زیباست و فقط محلی است برای کشاورزی اهالی روستای مصر. آنجاست که آدمی پی به سخت کوشی مردمان کویر می برد. در روستای امیرآباد بوی باغ ایرانی حس می شود گویی به شمال کشور آمده ای هوایی مطبوع و دلپذیر، خرمن های گندم و جو و در بهار بوی گل سنجد است که توجه آدمی را جلب می کند.


روستای فرحزاد

با عبور از داخل روستای مصر به طرف شمال و پیمودن حدود 3 کیلومتر مسافت از بین نخلستانها و مزارع روستای مصر، و مزارع اطرافش، به آخرین نگین و محل مسکونی کویر در این منطقه یعنی روستای فرحزاد می رسیم که تنها 2 خانوار با جمعیت 20 نفر در آن ساکن است. فرحزاد پایان مسیر است و دیگر ادامه راه از طریق خودرو امکان پذیر نیست، در این منطقه است که ناگهان ظاهرا آثار حیات را دیگر نمی بینی، کویر است و کویر. قدمت روستای فرحزاد کمتر از 60 سال می باشد و دارای نخلستانهایی زیباست که توسط شنهای روان محصور گشته است.

 روستای مصر در ایران را بشناسید


اسکان در روستای مصر

خوشبختانه در روستای مصر و فرحزاد امکانات اقامتی مناسبی برای گردشگران وجود دارد. بهترین زمان برای سفر به کویر مصر ماههای اسفند، فروردین و نیمه اول اردیبهشت است و ماههای تیر و مرداد توصیه نمی شود، هر چند که این دیار هر فصلش زیبایی و جاذبه ی خاص خودش را دارد.

مسیرهای دسترسی به روستای مصر :


1- از تهران : تهران، سمنان، دامغان، و تغییر مسیر به طرف جنوب و از جاده معلمان به سمت جندق و روستای مصر و فرحزاد دایره کامل از دیدنیها در انتظار شما است.
2- از اصفهان از سمت شرق – نایین – جندق و روستای مصر

روستای مصر به نام های کویر مصر، روستای فرحزاد، روستای امیرآباد، نیز شناخته می شود.

آریا زمین

اخبار مرتبط:

سفر به جای جدید و زیبا در دل روستاهای زیبای ایران+تصاویر

روستای دره بید زیبایی های بی نظیر گل های واژگون را اینجا ببینید+تصاویر

معروف‌ترین و زیباترین روستاهای ایران / یک روستاگردی فوق العاده + تصاویر

سفر به جای جدید و زیبا در دل روستاهای زیبای ایران+تصاویر

جذاب ترین روستاهای دنیا که دیدن آنها انسان را هیجان زده میکند+ تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستای مصر در ایران را بشناسید + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..