تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




214 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان اختصاص یافت‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کوروش ساکی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: پیش از اجرای طرح  تحول سلامت، در بحث تهیه دارو تجهیزات بیماران از یک سرگردانی در بیمارستان‌ها رنج می‌بردند و با مشکلات اساسی مواجه بودند اما در این دولت اتفاق بزرگی افتاد و با اجرا طرح تحول سلامت این مشکلات برطرف شد.

وی افزود: از اردیبهشت‌ماه سال 93 که طرح تحول سلامت شروع شد تاکنون حدود 214 میلیارد تومان اعتبار به استان لرستان اختصاص داده شد که از بخش عمده‌ای از آن مربوط به کاهش فرانشیز پرداختی از جیب مردم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم‌اکنون دیگر نیازی نیست که روستائیان ما که در بیمارستان بستری می‌شوند، تجهیزات و داروی خود را خارج از بیمارستان تهیه کنند و خدمات بستری در بیمارستان در سطح روستایی به سه درصد و در سطح شهری به شش درصد رسیده است.

وی بابیان اینکه طرح تحول سلامت در هفت بسته انجام گرفت بیان کرد: قسمت عمده طرح تحول سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم بود.

ساکی یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت را ترویج زیمان رایگان دانست و گفت: در سه سال اخیر در استان لرستان حدود 51 هزار زایمان طبیعی داشته‌ایم و انجام عمل سزارین نیز حدود 15 درصد کاهش پیداکرده است.

وی به اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان‌های استان اشاره و تصریح کرد: حدود 70 میلیارد تومان برای اجرای طرح هتلینگ بیمارستان‌های استان لرستان هزینه شده است و تا جایی که این امکان بوده تعمیرات اساسی انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در اورژانس‌های استان عدم حضور فوری متخصصان بر بالین بیمار بود که تأخیر در درمان سبب عوارض می‌شد که این مشکل نیز تحت عنوان حضور پزشکان مقیم در بیمارستان برطرف شد و در طی سه سال اخیر حدود 50 پزشک متخصص در بیمارستان‌های ما مقیم هستند.

وی با اشاره به حمایت از پزشکان متخصص در مناطق محروم و دورافتاده افزود: با ایجاد انگیزه و افزایش درآمد، پزشکان رغبت پیدا کردند تا در این عرصه نیز حضور پیدا کنند به‌طوری‌که آمار پزشکان مقیم روستایی از 30 پزشک در سال 92 به بیش از 300 نفر در سال 95 افزایش پیداکرده است.

ساکی یکی دیگر از برنامه‌های اجراشده در استان را ارتقا کیفیت ویزیت پزشکان دانست و عنوان کرد: در این عرصه کلینیک‌های تخصصی و مراکز غربالگری سرطان در استان لرستان احداث شد.

وی به وجود دو پایگاه اورژانس هوایی در استان اشاره کرد و گفت: پروازهای اورژانس هوایی استان نقش عمده‌ای به‌ویژه در کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار داشته است به‌طوری‌که سال گذشته  آمار مرگ‌ومیر مادران باردار 10 نفر به یک نفر کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه حدود 104 میلیارد تومان تجهیزات برای مراکز درمانی استان لرستان خریداری‌شده است، تصریح کرد: با توجه به جمعیت هزار و 800 نفری استان، ما در لرستان هزار و 800 تخت فعال در استان داریم این تخت‌ها به ازای هر نفر یک‌تخت است و ازآنجاکه در این عرصه نرم کشوری یک و نیم است نیاز است تخت‌های استان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: با تدابیری که انجام گرفت هم‌اکنون هزار و 335 تخت داریم که به تخت‌های استان اضافه کنیم و حدود 75 درصد به تخت‌های استانی به تخت‌های استانی اضافه می‌شود.

ساکی بابیان اینکه تخت‌های ویژه نقش ویژه‌ای در خدمات‌رسانی دارد، افزود: حدود 94 درصد از تخت‌های ویژه استان افزایش پیداکرده است که از 171 به 334 رسیده است.

وی عنوان کرد: اعتبارات حوزه بهداشت طی سال‌های اخیر از 15 میلیارد تومان به 85 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «214 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان اختصاص یافت‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..