تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرورش نخستین جنین مصنوعی جهان توسط دانشمندان

پس از آزمایش های متعدد و با استفاده از سلول های بنیادی دانشمندان موفق شدند اولین جنین مصنوعی انسان در جهان را رشد و پرورش دهند،این کار با بررسی عملکرد سلول های بنیادی پرورش یافته خارج از بدن انسان مورد بررسی قرار گرفت.

دانشمندان نخستین جنین مصنوعی جهان را پرورش دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، برای اولین‌بار در جهان، دانشمندان موفق به رشد جنین مصنوعی شدند. این جنین با استفاده از دو نوع سلول‌های بنیادی پرورش یافته است..

سلول‌های بنیادی در خارج از بدن و بر روی یک لکه ژل رشد داده شدند، این جنین در مراحل اولیه به ارگان‌های داخلی بدن تبدیل شد و شروع به رشد کرد.

محققان امیدوارند با استفاده از این روش، رازورمزهای حیاتی درباره آغاز زندگی انسان را حل کنند.

ماگدالنازرنیکا گوتز از دانشگاه کمبریج در انگلستان و محقق این بررسی اظهار کرد: این رشد جنین در زمان و مکان مناسب بوده است.

این موضوع بسیار شگفت‌انگیز بود، زیرا تلاش‌های قبلی برای رشد جنین سرانجامی نداشت، به این علت که آنها با استفاده از یک نوع سلول بنیادی جنینی(ESCs) این کار را انجام داده بودند.

محققان افزودند: مشکل مطالعه قبلی این بود که باید می‌دانستند برای رشد سلول‌های بنیادی جنینی به دو نوع سلول بنیادی(TSCs) نیاز است.

هماهنگی با سلول‌های بنیادی ESCs، اطمینان از رشد اندام بدن را با استفاده از مواد مغذی می‌دهد.

بنابراین، محققان با ترکیبی از ESCs و TSC توانستند جنین را رشد دهند.

بعد از گذشت چهار یا پنج روز، این جنین همانند جنین طبیعی شروع به رشد کرد.

این بررسی در مجله Science منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرورش نخستین جنین مصنوعی جهان توسط دانشمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..