تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا صلاحیت اظهارنظر درخصوص حقوق بشر را ندارد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، ضمن محکوم نمودن این اقدام، اظهار داشت: آمریکا کشور ذی‌صلاحی نیست که بخواهد در حوزه حقوق بشر حرف بزند و کشورهایی مثل ایران را که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این کشور و هم پیمانان آن هستند، متهم به نقض حقوق بشر کند.

معاون ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: آمریکا با نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج از قلمرو خود مواجه است و انتشار چنین گزارشاتی در مورد کشورهای دیگر را با هدف انحراف افکار عمومی از مشکلات حقوق بشری این کشور ارزیابی کرد.

وی فقدان دادرسی عادلانه، شکنجه، خشونت، قتل، ناپدیدشدگی اجباری، تبعیض، نژادپرستی، اسلام ستیزی، نسل کشی، نقض گسترده حقوق زنان و کودکان و کارگران، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر سر راه آزادی‌های مدنی و اجتماعی را بخشی از زنجیره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا خواند که توجه جدی مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری را به خود می‌طلبد.

غریب آبادی همچنین صلاحیت حضور آمریکا در شورای حقوق بشر را زیر سوال برد و از کشورهای مستقل جهان و مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری خواست تا وضعیت حقوق بشر در این کشور را مورد بررسی جدی قرار دهند. 

وی مباحث مطرح شده درخصوص خروج آمریکا از شورای حقوق بشر در طرفداری از رژیم صهیونیستی را حاکی از عدم اعتقاد این کشور به حمایت و ارتقای حقوق بشر خواند و از طرفی، خروج آمریکا از این شورا را موجب حرکت این شورا به سمت استقلال بیشتر دانست.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، از سوی دیگر و در ادامه انتشار کتاب وضعیت حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۵ توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر از تدوین و انتشار مجموعه وضعیت حقوق بشر در این کشور در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا صلاحیت اظهارنظر درخصوص حقوق بشر را ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..