تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذا بخورید، ولی هوشیارانه بخورید!

چگونه می توان آگاهانه غذا خوردن را در زندگی آغاز کرد؟ ساده است فقط کافی است برای این کار از حواس پنجگانه خود استفاده کنید.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ چگونه می توان آگاهانه غذا خوردن را در زندگی آغاز کرد؟ ساده است فقط کافی است برای این کار از حواس پنجگانه خود استفاده کنید.

غذا را با صدا بجوید: تحقیقات نشان داده است جویدن غذا با صدا باعث می شود کمتر غذا بخوریم. در یکی از این تحقیقات از ۳ گروه افراد خواسته شد در سه حالت بی صدا، نرمال و با صدا کلوچه ها را بخورند. در نتیجه گروهی که با صدا کلوچه ها را می جویدند کمتر از بقیه گروه ها خوردند. شاید به این دلیل باشد که بدون توجه به قوانین اجتماعی همانطور که دوست دارید غذا می خورید و از آن لحظه غذا خوردن واقعا لذت می برید.

باچشم های بسته غذا بخورید: می توانید این راه را خودتان امتحان کنید. وقتی یکی از حواس پنجگانه را کنار می گذارید بیشتر روی یک حواس دیگر تکیه خواهید کرد. در یکی از تحقیقات یک گروه با چشم های بسته و یک گروه با چشم های باز غذا خوردند. گروهی که با چشم های بسته و در تاریکی غذا می خوردند هم از غذایشان لذت بردند و هم کمتر غذا خوردند. پس قبل از شروع غذا برای چند لحظه هم که شده چشم ها را ببندید.

تاثیر بویایی: وقتی از کنار قنادی ها رد می شوید چه حسی دارید؟ بهترین راه برای کم کردن تاثیر بو این است که آن را بیشتر ببوئید نه کمتر. در تحقیقی در رابطه با بوی نارگیل در ابتدا میزان تمایل به شیرینی نارگیلی بسیار بالا بود. اما پس از این که مکررا در معرض بوی نارگیل قرار گرفتند تمایل آن ها نسبت به آن کمتر شد. در واقع افراد به بوی آن عادت کردند و پس از ۱۲۰ مرتبه بوئیدن آن دیگر حاضر به بوئیدن آن نبودند. شکلات ها را دائما ببوئید تا کمتر به سمت آن ها ترغیب شوید.

غذا را لمس کنید: از بسته بندی بیرون بیاورید. در یکی از تحقیقات اخیر کسانی که مجبور بودند شکلات ها را هنگام خوردن از داخل بسته بندی بیرون بیاورند نسبت به کسانی که شکلات های بدون بسته بندی می خورند ۳۰ درصد مصرفشان کمتر است. این کار باعث می شود نسبت به آن غذا کمی آرام تر شوید.

طعم غذا را بچشید: بدون افزودن نمک یا فلفل چه چیزی باعث می شود غذا طعم بگیرد؟ توجه بیشتر. در تحقیقی در رابطه با مصرف غذا کسانی که توجه زیادی به غذا نشان می دادند نسبت به کسانی که با حواس پرتی غذا می خوردند کمتر و با لذت بیشتری غذا می خوردند. چرا؟ زیرا با تمرکز و توجه به غذا بیشتر می توانیم آن را به خاطر بسپاریم. همه ما حافظه کوتاه مدت داریم و تا زمانی که توجه کافی به چیزی نشان ندهیم به زودی آن را به فراموشی می سپاریم. معمولا هنگام غذا خوردن لقمه اول بیشتر مزه می دهد چون در لقمه های بعدی دیگر به طعم آن عادت می کنیم.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذا بخورید، ولی هوشیارانه بخورید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..