تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حلقه مبارزه با قاچاق کالا تنگ تر می شود

با اجرای طرح شناسه دار کردن مراکز

متولیان انبارهای کالا به ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیک فراخوانده شدند .

اجرای طرح شناسه دار کردن مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس گفت: ‌با توجه به راه اندازی سامانه ثبت مشخصات مبدا و مقصد کالا، مالکان و مدیران انبارها به ویژه واحدهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند و تاکنون مجوز نگرفته اند باید در این سامانه ثبت نام کنند. ‌

علی همتی افزود:‌ مراکزی که موفق به گرفتن مجوز یا شناسایی نشده اند و یا تاکنون  بدون مجوز فعالیت می کرده اند باید در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد:‌ مراکز دارای مجوز نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند و اطلاعات آنان از مراکز صادر کننده مجوز فعالیت اخذ و در سامانه بارگذاری می شود.

همتی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در سامانه پایان سال اعلام شده است اضافه کرد : بنابراین در سال آینده هر گونه جابجایی کالا با قبض انبار یا بارنامه الکترونیکی خواهد بود و امکان ارسال و دریافت کالا از واحد های ثبت نشده سلب می شود .

وی اظهارداشت: ثبت نام در سامانه اینترنتی جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir صورت می گیرد و از اول بهمن 95 آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد وهمه افرادی که حتی یکبار درسال کالا از واحد ارسال و یا دریافت می کنند ملزم به ثبت نام دراین سامانه هستند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس  با اشاره به اینکه‌ طبق مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت مکلف شده است سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید مورد نیاز برای نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز ایجاد و راه‌اندازی کند افزود:  این سامانه اقدام به ثبت مشخصات مبدا و مقصد کالا می کند و سامانه مبادی و مقاصد نیز نامیده می شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : با توجه به اینکه پس از اجرای سامانه همه قبوض انبار و بارنامه های صادر شده بصورت الکترونیکی خواهد بود و می بایست کد پستی مبدا و مقصد کالای حمل شده در سامانه ثبت شده باشد لذا امکان ارسال و دریافت کالا از واحد هایی که در سامانه ثبت نشده اند وجود ندارد و هر گونه جابجایی کالا به این واحدها مصادیق قاچاق کالا محسوب می شود.

همتی بیان کرد: چنانچه افراد واجد شرایط در این سامانه ثبت نام نکنند از نظر صدور مجوز و حمل بار با مشکل روبرو می شوند .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حلقه مبارزه با قاچاق کالا تنگ تر می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..