تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد معدنی مفید برای فصل زمستان

در فصل زمستان باید به فکر تأمین ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و تقویت سیستم ایمنی ‌مان باشیم. برای این که میکروب ‌ها جرات نکنند دور و برتان بیایند این ویتامین‌ ها و مواد معدنی را بیشتر جذب کنید.

آهن

از هر چه بگذریم به اصطلاح «آهن ضروری ‌تر است». این ماده‌ معدنی برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) یعنی اولین منبع انرژی بدن لازم است. کاهش یا کمبود آهن در بدن باعث کاهش قدرت ذهن، خستگی، کاهش تمرکز و غیره می‌شود. بدن نمی‌تواند آهن تولید کنند برای همین باید از طریق مواد غذایی جذب کند.

متأسفانه کمبود آهن و کم خونی در بین خانم‌های جوان و زنان باردار، شیوع بیشتری دارد. برای همین لازم است آهن مورد نیازشان را از طریق مصرف گوشت قرمز تأمین کنند زیرا این مواد غذایی آهن بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.

منابع آهن: بوقلمون، کله پاچه، گوشت قرمز، ماهی، حبوبات و غیره.

سلنیوم

سلنیوم حاوی خواص آنتی اکسیدانی است. خواص این ماده‌ معدنی در پیشگیری از سرطان محرز است. در عین حال سلنیوم نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. سلنیوم همچنین نقش غیر قابل انکاری روی خلق و خو، حافظه، اضطراب و افسردگی می‌گذارد. یعنی کمبود این ماده‌ معدنی تأثیر منفی روی سیستم عصبی ما دارد.

منابع سلنیوم: گردوی برزیلی، غلات کامل، پیاز، بروکلی و غیره.

روی

روی یا همان زینک در تمام سلول ‌های بدن ما وجود دارد. نتایج پژوهش ‌های متعدد نشان می‌دهد که روی، شدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و همچنین از ابتلا به این بیماری ‌ها پیشگیری می‌کند.

منابع روی: جگر گوساله، گوشت گاو، کنجد و غیره.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد معدنی مفید برای فصل زمستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..