تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واحدهای صنفی درآمد نداشته باشند مالیات نمی‌دهند

واحدهای صنفی درآمد نداشته باشند مالیات نمی‌دهندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی،کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: وصول مالیات تنها به موجب قانون مالیات های مستقیم انجام می شود.

 تقوی نژاد با اشاره به مالیات اصناف گفت: اصل این است که مالیات وصول نمی شود؛ مگر به موجب قانون و قانون نیز می گوید که هر که در کشور فعالیتی انجام می دهد، باید اظهارنامه بدهد.

وی با بیان اینکه اظهارنامه نیز به استناد اسناد، مدارک و دفاتر است، افزود: اگر کسی به استناد دفاتر خود ثابت کند که در یک سال درآمدی نداشته یا زیان داشته است، قطعا از او مالیات گرفته نخواهد شد.

تقوی نژاد تصریح کرد: حتی اگر این کسبه زیان خود را برای ما ثابت کنند، سال آینده اگر درآمد داشته باشند زیان وی نیز به آنها بازگشته  و مستهلک می شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به مبنای قانون، رکود و رونق در میزان درآمد افراد تفاوتی ندارد، بیان کرد: همانطور که نمی شود در دوران رونق چند برابر مالیات گرفت و باید طبق قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام کرد، در دوران رکود که درآمدی ایجاد نمی شود مالیاتی هم ندارد؛ بنابراین مسئله از این جهت حل شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه برای دریافت مالیات از کسبه جزء معمولاً با آنها توافق می شود گفت: درآمد مشمول مالیات کسانی که موضوع بند (ج) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم هستند؛ درآمد را با توجه به سابقه گذشته با آنها به توافق می رسیم به طوری که به عنوان مثال برای مالیات سال 94 توافق کردیم که مودیان هرچه در سال 93 پرداخت کردند، پرداخت کنند و با آنها وارد مناقشه نشده بلکه کنار می آییم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واحدهای صنفی درآمد نداشته باشند مالیات نمی‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..