تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست‌های هجومی شیطان و پدافندهای مؤمنانه

شیطان می‌گوید: از چهار جانب به انسان‌ها حمله مي‌کنم: «ثُمَّ لَآتِينَّهُمْ مِنْ بَينِ أَيديهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَيمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ».

 در روايت آمده است که «مِنْ بَينِ أَيديهِمْ» يعني آنها را از آينده و آخرت، غافل مي‌کنم و به دنيا مشغولشان مي‌کنم. دستگاه شيطان براي اينکه ما در راه بندگي خدا حرکت نکنيم، اول کاري که مي‌کند، ما را از توجه به عوالم غيب، منعطف و مشغول به دنيا مي‌کند و افق ديدمان را محدود مي‌کند. وقتي افق ديد محدود شد، آدم براي محدوديت‌ها کار مي‌کند. اينهايي که برنامه‌هاي دراز‌مدت مي‌نويسند، براي اين است که اگر آدم افق دراز‌مدت نداشته باشد، کارهايش هميشه محدود به کوتاه‌مدت مي‌شود. حالا اگر همه افقي که انسان مي‌بيند، بیست سال و پنجاه سال و شصت سال و هفتاد سال دنيا شد و نتوانست عوالم غيب و آن عوالم نامتناهي را ببيند، همه تلاش‌هايش معطوف به دنيا مي‌شود. اول کار شيطان، اين است.

 «وَ مِنْ خَلْفِهِمْ» يعني آنها را نگرانِ پشتِ سرشان خواهم کرد که شما براي آينده خودتان، براي دوران پيري‌تان، براي نسل‌هاي بعدتان، براي فرزندان‌تان بايد يک کاري بکنيد... از اين انسان‌هاي مهاجر الي الله، يک انسان‌هايي مي‌سازد که همه نگاه‌شان به پشتِ سرشان است به جاي اينکه به پيشِ رويشان نگاه کنند.

 «وَ عَنْ أَيمانِهِمْ» يعني نسبت به اين اعتقادات و مکتبي که انبياء مي آورد، شبهات ايجاد مي‌کند... شيطان نسبت به آنچه انبياء مي‌آورند، شروع به ايجاد شبهه کردن مي کند.

 «وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ» يعني شهوات را تحريک مي کند. شیطان از طريق شبهه و شهوت و ايجاد غفلت از آخرت و توجه به دنيا، انسان‌ها را از راه خدا و بندگي خداي متعال باز مي‌دارد. اين، کار اصلي شيطان است که در مقابله با دستگاه انبياء، در چند مرحله اساسي انجام مي دهد.».

 استاد سید محمدمهدی میرباقری، محرم۹۵

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست‌های هجومی شیطان و پدافندهای مؤمنانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..