تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دمشق و مسکو کاروان‌های نظامی به منبج اعزام کردند

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده است دولت سوریه و روسیه کاروان‌های نظامی به سوی شهر منبج در شمال کشور اعزام کرده‌اند. این شهر تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کُردها) است.

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز جمعه اعلام کرد که دولت سوریه و روسیه کاروان‌های نظامی به شهر منبج در شمال سوریه، که تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» است، اعزام کرده‌اند.

«جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ما می‌دانیم این کاروان‌های نظامی که تحت حمایت روسیه و نظام سوریه است، عازم منبج هستند. این کاروان‌ها شامل خودروهای زرهی هستند.»

دیویس تأکید کرد، آنچه که واشنگتن در شرایط حاضر می‌خواهد این است که «تمامی طرف‌های» فعال در شمال سوریه برای «عقب راندن داعش پیش از هر چیز دیگری» تلاش کنند نه اینکه به نبرد با یکدیگر بپردازند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در آگوست 2016 با همراهی مستشاران آمریکایی و پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن، کنترل شهر منبج در 30 کیلومتری مرز ترکیه را به دست گرفت.
آنکارا، روز پنجشنبه تهدید کرده بود که اگر کردها از منبج خارج نشوند به آنان حمله خواهد کرد.

اعزام نیروهای مورد حمایت روسیه و سوریه به منبج که خودروهای زرهی نیز با خود دارند، می‎تواند ترکیه را از این تهدید منصرف کند؛ زیرا شعله‌ور شدن جنگ باز میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و ارتش ترکیه- که هر دو همپیمان آمریکا هستند-  می‌تواند ضربه‌ای کوبنده به سیاست آمریکا در منطقه وارد کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دمشق و مسکو کاروان‌های نظامی به منبج اعزام کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..